Gunnar Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Har forsøkt å lese av diagnose på en amerikansk '95 eller '96 E38 740iL. Jeg får opp alle modulene, og får lest av alle bortsett fra DME (motorstyringen) som jeg får ERROR på etter en stund. Autozentrum har også forsøkt, uten å klare det. Live data fungerer heller ikke, alle verdiene fra sensorene står på 0. Autozentrum hadde visst nevnt om det kunne være fordi den var amerikansk, men syns det virker rart. Den gir også masse andre rare feilmeldinger (EWS-feil på nøkkelen bl.a.), og mange av modulene den sier at den har feil på får jeg ikke opp noen feilmeldinger på, så det virker nærmest som om det er en busfeil et sted. Har aldri opplevd å ikke få opp feil før når modulen sier at den har registrert feilmeldinger. Hovedproblemet er dessuten at bilen ikke går gjennom EU på grunn av for høye avgasser. Har DME'n problemer virker det for meg logisk at den fort kobler ut saker og ting og kjører i et forhåndsprogrammert program, som da gjerne gir for mye bensin etc. Noen som har erfaringer med dette, eller har noen tips? Evt. en annen hjerne å prøve med?
Bonden Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Har du forsøkt på å få kontakt ved å koble deg til inne i bilen i OBD kontakta ? denne modellen har vel dette pgå kontroll av veimyndigheter i usa ,i denne får du også bare kontakt med DME styreenheten (mulig EGS også).
Sir Hofstad Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Spent på tilbakemelding her, fordi jeg mistenker noe annet.
Gunnar Skrevet April 2, 2008 Forfatter Skrevet April 2, 2008 Ja, jeg prøvde OBD-kontakten nederst på midtkonsollet, uten hell. Men har aldri brukt OBDen før, så det kan jo hende jeg gjorde noe galt.. eventuelt vet jeg ikke om Carsoft støtter OBD-delen.
Balltre Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Amerikanerne har (eller hadde) et annet system. Tror det har stått en del om dette på klubbforumet.
burner Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Såvidt jeg vet har alle USA-importerte biler etter '97 standardisert OBD-II protokoll. Ble visst lovpålagt.
Gunnar Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 Ja, men denne er '96 eller '97, og har OBD, ikke OBD-II. Men jeg har kabel til det, og fikk ikke lest ut noe der.. usikker på om softwaren støtter det. Men tenningen skal stå i trinn 2 på OBD-avlesning, eller?
burner Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Ja, tenninga skal stå på trinn 2. Skal fungere med motoren i gang også.. Hvilken type kabel er det du har? Sjekket om det er noen sikringer som er gått? (er +12V på obd-pluggen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå