Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, desperat etter hjelp her!

har byttet motor i en e34 95- m50b20 til en m20b20? en 24v uten vanos fra en e36 93-

hehe vet dette er et skritt tilbake i motor men fikk den billig og satt den i, MEN nå har jeg 2 problem :(

nr. bensin pumpen reagerer ikke, ledningsnettet i bilen er bosch og i motor er det simemens :? men når en fra bavaria var bortom og koblet opp pc'n sin så fjernet han alle feilmeldinger - service og alt den driten, og sa at det var ikke flere feilmeldinger. fortsatt reagerer ikke pumpa. ikke en lyd i det helle tatt, var bak med et multimeter og målte spenning i alle kablene så å si når jeg skrudde på tenninga!? ikke at jeg vet hvor mye i hva ledning det skal hver. alt av lys og alt i cupeen fungerer!

nr.2 Startmotor går ikke rundt men jeg tror at det er feil svinghjul på serie motoren, han snakket om at det kunne hver dobble spor eller noe sånt i det. men viss noen mener noe annet sleng ut! glemte jo å se på dette før jeg heiv den i bilen. men dette problemet er ikke viktig, få pumpa igang er det viktige :x

bensin pumpa var 100% før jeg skiftet motor så det var veldig tilfeldig viss den skulle ryge av en helt ukjent grunn under motor skiftet.

leste noe om EWS og EWS2 eller noe, er det noe jeg har på motoren? kan det vere et problem? den tente litt på gammel bensin når vi prøvde å trille den igang! men som sagt så går ikke pumpa.

takker på forhånd, ps DESPERAT etter tips, erfaringer.

Skrevet

aldri sett noe m20 med 24 jeg heller:p og det står 2 av de i garasjen;)

men liksom, hva er vist i me å sette i en gamlere motor?xD m20 er liksom litt gamlere en m50;)

Skrevet

Du har byttet til en eldre M50 ja. Du har vel en liten feilkobling et sted.. Det viktigeste når en mekker bil idag er visst å ha peil på elektrisk :-P

Bruker du hjernen fra gamle eller nye motoren?

Ikke så lett å gi noe diagnose her nei :-)

Startmotor kan du vel muligens bytte ja.

Skrevet

det virker som om alle som bytter motor her får problemer med det elektriske. Gå nøye over alle ledninger og sjekk at alt er koblet til der det skal. Mål om du får pluss fram til starter osv.

Skrevet

er vel en eldre m50 da jah:P startmotor har blitt byttet allerede, mener det kan vere noe med at starteren ikke får slått seg helt ut pga kassa er ikke helt lik. men det er ikke det som irriterer meg akuratt nå hehe. btw så klikker den inn på rele'et men starteren kjører seg fast slik at jeg må snurre veiva litt tilbake før den trekker seg inn igjenn. strøm får den og spinner når den bare liggen inntill blokka

jeg så på den hurtigkoblingen mellom motor og cupe og der er det 3 pinner som ikke matcher, men igjenn så er det jo noe spenning og ting som skjer når jeg måler med multimeter på ledningene til pumpa. bruker den hjernen som fulgte med motoren jah (siemens) og bilen er (bosch) så det er gjerne et crash....men igjenn som jeg sa tidligere det er jo spenning bak.

viss jeg "tyvkobler" pumpa vil den ikke brenne opp av å stå å kjøre hele tiden da?! vil ikke måtte skru den av og på hvert 3. minutt:S takk til alle for forslag og hjelp=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...