Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har E46 320i 99. Ser at det finns ein del luftfilter på nettet, men noen ser lit rare ut, med carbon med gjennomsiktig plast over, og noen er med "adapter" til å feste med, og noen uten....

Ka è best, og trenger eg nokken adapter for å feste nokken luftfilter eller ikkje?

Det beste er om noen kunne skrive link...

:D

Skrevet

bilextra har hvertfall k&n sett med adapter som går rett på luftmendgemåleren, men man kan jo altid lage noe selv for å koble på filtered. Har k&n filter på min e46 og er veldig fornøyd med det, har ikke adapter men har sølvteip og hjemmeladge fester :D

Skrevet

Hehe, grunnen til at jeg sier det er for da slipper du og finne opp en "genial" måte / kjøpe ekstra "utstyr" til og lage en boks eller lignende rundt konfilter for så og trekke ett rør til der hvor luften kommer inn orginalt. Og droppe en slik innretning fører til at du drar inn varm luft og filteret vil tette seg hurtigere fordi du drar inn støv osv fra motor rom.

Powerfilter / innsats filter har dog vært diskutert noen ganger da oljen du bruker på filter når du skal rense det blandt annet, kan skade og luftmassemåleren (Tråden inni der). Dette er dog under oversmøring av filter.. Men det er jo fler som har gått i den fella.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...