Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter nå med at bilen min, en e34 535i blir så jævli varm..

Har luftet kjølesystemet, men er usikker på om eg har gjort det riktig.

Det eg har gjort er å da fylle på i exp tanken også åpnet lufteskruen framme på vannpumpehuset, dette mens bilen går, så er også varmeapparatet på fullt.

det begynner også å boble i exp tanken når temperaturen kommer litt vel over normalt.

kan det fortsatt vere luft i systemet??

Skrevet

vanlig lufting på M30 B35 motoren skal gjøres slik.

vist man eks skiftet kjølevann at motoren er helt tom for kjølevann så skal man start med:

-sett bilen i opp overbakke eller jekk opp bilen i fronten.

-Fyll kjølevann til tanken er full, pump på slangen som går inn på radiatoren helt til det er full med vann.

-ha varmaperatet på fult.

-startmotoren

-fyll etter til det er fult igjen

-sett på lokket

-vent til motoren har kommet til drift temp

-åpen lufte skuren og hold rundt 1500-2000rpm på motoren

-skrur åt igjen når det er ikke kommer meir luft.

-sjekk om det er varm luft i cupen. vist ikke må du luft enda meir.

men vist det bobler i tanken når motoren er kald å lokket er av så er toppakningen din gåen eller gåen topp.

bruker den vann?

Skrevet
Sørg for at det er nok kjølevæske, den lufter seg selv.

greit nok at den lufter seg selv motoren.

ikke vist det er luft i varmaperatet.

du plages at den blir forvarm under kjøring eller på tomgang?

underkjøring og tomgang er det garantert termostaten din er gåend

bare på tomgang så er det vikosekoblingen på vifta.

Skrevet

det som er magisk med varmeregisteret er den som gjør at man får varme i bilen. :wink:

Vannet tar altid den veien som er leteste å far. når man har en luftrom i varmeregistre så ville det ikke gå vann den veien.

på E34 så henter den inn varme vann i fra radiator slangen og går ut igjen til termostathuset.

men vist man hadde en E28 535 så har den luftet seg selv så går trykket igjenom varmerigistre for at den henter varm vannet i fra bak på toppen. men samtidig så får man mindre varme i kupen i forhold det har vårti gjort på E34.

Skrevet

Likevel burde man med litt turtall få nok sirkulasjon i varmeregisteret på selv en E34? Hvis man da ikke kjører ned en veldig bratt bakke i mil etter mil...

Skrevet

det veit jeg ingenting om. for dem bilan jeg har skiftet kjølevann på så ville jeg ha varm luft med en gang å ikke etter 10-15min kjøring

Skrevet

har da funnet feilen på korfor eg sliter som fan med å lufte skikkelig..et hull i radiator..:(

nå blir det stort bestilling av snacks fra koed!:)

Skrevet

Rusing osv og bratt oppoverbakke er ikke nødvendig.

Åpne påfyllingslokket

Åpne lufteskrue

Fyll på vann til det renner ut av lufteskruehullet.

Skru igjen lufteskrue

Skru på påfyllingslokk

Etterfyll når nødvendig.

Husk og ha varmeapparatet på full guffe den første stunden du kjører.

Hokus pokus

Bare og prøve oppoverbakk / jekk / kjørebuker osv, men dette skal overhodet ikke være nødvendig.

Godt du fant ut hva som var feilen, jeg ville bare spare deg for masse ekstra styr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...