jørn_318i Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 som teksten sier så holder jeg på med å bytte motor på min 540 m60 men etter å ha holdt på i flere dager med å få ut motoren så lurte jeg på hvordan det er mulig å få den nye motoren inn på lettest mulig måte? og så har jeg en med 300000km, på handa for 4500,- men er denne motoren brukt opp elglede igjen av den? skal også bytte registerskinner noen som har gjort dette og har noen tips?
mbkomfort Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 De der v-åtterne der har stempler som går direkte i aluminiumsblokka, er jo en sterk alu legering da, men det varer ikke evig.. Det er også 2 forskjellige legeringer blokkene er laget av. Hadde vert kjekt å vite hvor langt/lenge de varer
S.Hafsmo Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 etter hva jeg har forstått skal de gå 500k uten videre problemer..
Sir Hofstad Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 De der v-åtterne der har stempler som går direkte i aluminiumsblokka, er jo en sterk alu legering da, men det varer ikke evig..Det er også 2 forskjellige legeringer blokkene er laget av. Hadde vert kjekt å vite hvor langt/lenge de varer [/quote ?
jørn_318i Posted April 6, 2008 Author Posted April 6, 2008 men hvordan er det lettast å få inn motoren da? med girkassa på og heise den in ovante eller å senke ned traversen og sette den inn fra bunn og opp?
S.Hafsmo Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 tror det ligger noen bilder på bimmeforums.com av folk som har gjort det der. bare å søke litt rundt.
S.Hafsmo Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 tror det ligger noen bilder på bimmerforums.com av folk som har gjort det der. bare å søke litt rundt.
Recommended Posts