cmn Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 Skal muligens kjøpe en 325ix, men det er bare 3 hele hjul på den. Det siste er punktert. Derfor lurer jeg på å låne noen felger av en kamerat for å få henta bilen hjem hvis det blir handel. Ix er vel ganske så følsom for at dekkene har samme rulleomkrets ettersom jeg skjønner, så derfor tenkte jeg å låne 4 hjul. Greia er at til nå har jeg bare fått tak i 14" som jeg kan låne. Vil det passe? Takker for hjelp!
Eksos Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 sålenge det er 4x100 med noenlunde rett innpress fungerer det fint.. Vil tro det er "bottlecap" felgenne du kanskje har fått tak i? Tingen med 4hjulstrekk er vell at dekka må vere noenlunde likt slitt, for ikke å skape slitasje på drivverket..
cmn Skrevet April 6, 2008 Forfatter Skrevet April 6, 2008 Er 4x100, men ikke originale BMW-felger. Men får bare få han til å dobbeltsjekke det reservehjulet sitt... Han prata på at det muligens var feil dimensjon. Det som i utgangspunktet var problemet. hehe
cmn Skrevet April 6, 2008 Forfatter Skrevet April 6, 2008 Vil det være et problem om rulleomkretsen foran og bak er forskjellig, så lenge den er lik på samme aksel?
Ballder Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 Vil det være et problem om rulleomkretsen foran og bak er forskjellig, så lenge den er lik på samme aksel? Det er ikke og anbefale på den bilen. Da vil den ligge og presse på i fordelingskassen i den tro at det er hjulspinn ute og går. Over en lengre tur vil dette slite på viskosekoblinger i fordelingskassen og ikke minst skape varmgang. Da er det nesen "bedre" og kjøre parvis likt på hver side, men da går det utover diffbrems bak på samme måte, men lettere og reparere den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå