Gå til innhold

Kan servopumpe overhales (98 mod. E39)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ille ulyd i servopumpa, spesiellt når servo\motor er kald.

Noen som vet om det finnes rep-kit til en slik pumpe, eller noen som overhaler de ?

Eller hvordan lager som sitter i den, kan de byttes ut mot SKF lager f.eks ?

Kanskje det er glidelager ?

Eller rett og slett selve pumpedelen som er på vei ut av veien ?

Skrevet

Ja, GS har bra priser på brukte, men liker og fikkle litt på egenhånd også da :)

Kommer til å demontere den uansett for å titte. Og når jeg først har gjort det så kan jeg jo sette den sammen igjen med ferske lagere, om det er de som har røket da.

• 4 years later...
Skrevet

5 år gammel tråd, men la gå :wink:

Fant trådstarter ut om det går an å overhale pumpen? Har kjøpt meg ny pumpe fra Koed, Vaico heter den. Ligger ikke i nettbutikken men fikk vite at de kan levere den da jeg sendte de en mail. Koster kun 1100kr, i motsetning til 4500kr for original, og 3000 ca for uoriginal på Schmiedmann.

Tenkte jeg skulle overhale den gamle om det lot seg gjøre, så har jeg en i reserve, evt. hvis den nye viser seg å være dårlig.

Skrevet

et er som regel pakninger i pumpa som blir dårlige og ikke lager,vanligste feilen er å ha i feil olje(blande) som ødelegger pakninger,ulyder og hardere styring spesiellt i kulde tyder på det,pleier også å svette litt olje på undersiden,tror ikke det finnes pakninger som reservedeler,så pumpa må byttes.

Skrevet

Husk at dette ofte kommer av at filteret begynner og bli tett. Det sitter i servo beholderen og kan ikke byttes uten at man bytter beholder. Koster ca 20-30 dollar på ebay ink.frakt. Under moms beløpet.

Skrevet

Hadde ute beholderen i fjor sommer og forsøkte å gjøre den og filteret rent. Vet ikke om det hjalp, men var jo verdt et forsøk. Tror du at jeg bør skaffe meg ny beholder? Koster 4-500kr fra Koed (original).

Skrevet

Tja, er jo en service del som selv bmw glemmer og bytte. Men Ville byttet hvis man kjøper ny pumpe. Sponet fra den gammle/defekte må ende opp et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...