TheBirg Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 Har en ille ulyd i servopumpa, spesiellt når servo\motor er kald. Noen som vet om det finnes rep-kit til en slik pumpe, eller noen som overhaler de ? Eller hvordan lager som sitter i den, kan de byttes ut mot SKF lager f.eks ? Kanskje det er glidelager ? Eller rett og slett selve pumpedelen som er på vei ut av veien ?
mbkomfort Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 Servopumpa pleier jo å (skal jo) holde hele bilens levetid. Jeg ville bare ha fått tak i ei brukt pumpe. Enkelt og rimelig
The_transporter Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 har hørt om folk som har fått overhalt.. men at de har blitt like ille etter en stund.. kjøp ny.. koster 4k tror jeg.. og da har du jo "garanti" for at den holder
TheBirg Skrevet April 6, 2008 Forfatter Skrevet April 6, 2008 Ja, GS har bra priser på brukte, men liker og fikkle litt på egenhånd også da Kommer til å demontere den uansett for å titte. Og når jeg først har gjort det så kan jeg jo sette den sammen igjen med ferske lagere, om det er de som har røket da.
Yttervik Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 5 år gammel tråd, men la gå Fant trådstarter ut om det går an å overhale pumpen? Har kjøpt meg ny pumpe fra Koed, Vaico heter den. Ligger ikke i nettbutikken men fikk vite at de kan levere den da jeg sendte de en mail. Koster kun 1100kr, i motsetning til 4500kr for original, og 3000 ca for uoriginal på Schmiedmann. Tenkte jeg skulle overhale den gamle om det lot seg gjøre, så har jeg en i reserve, evt. hvis den nye viser seg å være dårlig.
Joachim Fjeld Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Se om noen av boltene som holder pumpen sammenskrudd, er løse. Hvis du kikker nedi reservoarbeholderen og oljen er full av luft, kan det tyde på at boltene er løse og pumpen suger luft.
bjalle Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 et er som regel pakninger i pumpa som blir dårlige og ikke lager,vanligste feilen er å ha i feil olje(blande) som ødelegger pakninger,ulyder og hardere styring spesiellt i kulde tyder på det,pleier også å svette litt olje på undersiden,tror ikke det finnes pakninger som reservedeler,så pumpa må byttes.
Yttervik Skrevet Februar 25, 2013 Skrevet Februar 25, 2013 Den uler, spesielt under belastning. Da jeg hadde av reima i fjor kjente jeg at den gikk tregt rundt og laget ekle lyder. Blir nok bra å få byttet
bmwmaxi Skrevet Februar 25, 2013 Skrevet Februar 25, 2013 Husk at dette ofte kommer av at filteret begynner og bli tett. Det sitter i servo beholderen og kan ikke byttes uten at man bytter beholder. Koster ca 20-30 dollar på ebay ink.frakt. Under moms beløpet.
Yttervik Skrevet Februar 25, 2013 Skrevet Februar 25, 2013 Hadde ute beholderen i fjor sommer og forsøkte å gjøre den og filteret rent. Vet ikke om det hjalp, men var jo verdt et forsøk. Tror du at jeg bør skaffe meg ny beholder? Koster 4-500kr fra Koed (original).
bmwmaxi Skrevet Februar 25, 2013 Skrevet Februar 25, 2013 Tja, er jo en service del som selv bmw glemmer og bytte. Men Ville byttet hvis man kjøper ny pumpe. Sponet fra den gammle/defekte må ende opp et sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå