Gå til innhold

///Madsen-racing garasjen


Hawkon88
 Share

Anbefalte innlegg

ettersom jeg har 2bmwer, (91mod 520ia og 320i som skal bli 335)

så velger jeg heller å lage garasjen min som tema for prosjekttråden min..

ståa rundt meg og mitt har vært følgende siden i høst.

jeg var da 18- og hadde hatt en 99passat i vel 7-8mnd før jeg begynte å bli lei av å skru/lage styling til den- da jeg ikke er noen vag fan. grunnen til at det i det hele tatt ble passat- var egentlig i bunn og grunn at pappa var liite keen på at jeg skulle kjøre bmw, og jeg fikk ikke lov til å kjøpe meg en "tullete" bruksbil med sparepengene mine. i stedet for måtte jeg kjøpe meg tidenes tap. altså passaten. i og for seg en grei bil. hang bra i svinger og grei aks (1.8t) men etter å ha hatt den i under 12mnd og 16k km (kjørte mamma og pappa sine biler når det var mulighet) hadde jeg brukt 12k på reg reim og vannpumpe bytte og begge drivknutene. fordi at "på den ordentlige bruksbilen din- så er det best å la verksted gjøre jobben, så det blir ordentlig gjort" så da måtte lille meg hive noen tusenlapper ut vinduet for å sette bort arbeidet.

etter dette året så tapte jeg også 12 000kr i verditap på bilen. jeg fant derfor ut at å ha en slik bil som jeg ikke kan gjøre så mye på selv- og som har stort verditap er mer eller mindre utelukket. derfor solgte jeg bilen til en same som bor på østlandet. han ringte meg noe sur når han kun hadde kjørt 2500km til- pga han måtte bytte begge berearmsbroene og foringene i forstillingen. - typisk vag feil.

Bilde024.jpg

etter å ha solgt passaten i jan kjøpte jeg meg det jeg trodde var en 92mod 525ia.- men som det viste seg at var en 91 520. fant også ut at det var noen fler småfeil med bilen enn hva selger sa det var..

jeg knakk jekken gjennom kanalen da jeg skulle bytte dekk- og måtte bytte begge styrekulene framme+bremsebånd på håndbrekk. faren til en kompiss av meg tok på seg jobben billig. så jeg får igjen bilen no til uken. eneste jeg da må gjøre er å sveise litt på kanalen. grunnen til at kanalen gav etter for jekken var bare pga en tidligere skade. og ikke så gale som jeg fryktet at det var. så skiltene kommer forhåpentligvis på igjen til uken.. :)

til 520en har jeg kjøpt hvite blinkers rundtom- og 18" m-parallell spoke felger til. bilder av alt dette montert kommer.

uiqxzkdmarz92gsmc741.jpg

bildet av 520en som var i salgsannonnsen.

i oktober kjøpte jeg 320 med 90mod 535motor montert. dvs bare skrudd nedi. til nå har jeg skrudd fra hverandre hele bilen- utenom frontvindu og dashbord. sveist alt av rust, og sveist igjen div hull osv etter lister. eneste som gjenstår å sveises er jekkpunktene framme. men det tar jeg til vinteren igjen. jeg har solgt mtech interiøret jeg hadde, og kjøpt en corebau stol som fører stol. og en kingdragon stol som passasjerstol. disse skal byttes ut igjen når økonomien tillater det. jeg har også dratt ut alt av asvaltmatter. og tatt det meste av overflaterust. eneste som gjenstår nå er litt i skjermbuene og smått under. nesten ferdig å skrape av dårlig tectyl også. det som gjenstår er egentlig dette:

småsandblåse litt rust på sveisepunkter på traversen. lakkering med boks (gidder ikke å sende bilen i lakkboks pga det skal faktisk være banebil, og finish driter eg egentlig litt i hvertfall i første omgang) lakkere bærebroer++ og montere inn motor og understell+stoler igjen. jeg har planer om veltebur også. men når vet jeg ikke. hadde håpet på å få ordnet det til sommeren, men rørbøyemaskinen vår på jobb er på ene uteavdelingen. så ikke tilgjengelig for øyeblikket. det kommer også lexanvinduer bak bstolpen også.

det som er gjort er følgende. tatt nok rust til at jeg sier meg fornøyd med det for denne vinteren. demontert hele bilen, pillet av all tectyl på travers++ bak. nesten ferdig å pille av all dårlig tectyl under. sveist igjen bensinlokk og antennehull

kjøpt følgende: org sota baklys- slike som finnes på mange m3er

alu fuel cell

polyflexforinger i hele understellet

gule koni framme

spax bak

ukjente fjærer, men skal være 60/40 senk- framme noe høyere enn 60 pga spacing av forstilling for å få klaring nok fra bunnpanne og forstilling)

bøtte stoler

smileylykter framme

litt bilder av e30.

på veien hjem

7zso7crtkmbossjjox16.jpg

scv82yocv17rjb87vawj.jpg

endelig kommet hjem fra gardermoen hvor vi hentet den..

vsohxqlfssj8xaqeb3u3.jpg

noe av rusten..

3wmes2j9rtx4m32lw9ld.jpg

i garasjen. demontering påbegynt

txef3exdfx52mz88d8eb.jpg

lakkbobler og rust tatt..

7uda4z7nhizr353knzup.jpg

3uy8drlsenuz9qankpjr.jpg

i6cz7x9sm777wts1corm.jpg

motoren skal kun ha gått 135000. motoren har stått noen år som en kan se på oljen..

heydoxmczo1jo72htelz.jpg

nj9f7srn4iwyd8rlklzv.jpg

komplett mtech1 styling kjøpt her på forumet.

kit57hij2tzjufjtjxn8.jpg

på jobb hvor sveisingen har funnet sted..

z2pwv0kl80hvbav38jma.jpg

heydoxmczo1jo72htelz.jpg

kommentarer og tips mottaes med takk.

vet det ikke har gått så veldig fort- men må prioritere fylla og venner litt innimellom også.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja.. Når blir det lakkering og hvilken farge blir det?

Noen oppgraderinger på motoren eller?

Og hvis du har satt i spacer mellom traversen og vangene foran blir ikke bilen høyere av den grunn, du bare endrer geometrien i fortillinga(bærearmene får litt annen vinkel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

ja, har stått stille en stund no. mye pes på jobb. og mye ettermiddagsjobbing ettersom en kompiss har tatt på seg litt for mye maler arbeid i tilegg til det vanlige..

520en har begynt å svikte meg litt. da jeg kjøpte bilen hadde den stått en stund, så når jeg da begynte å bruke bilen uten å bytte oljen i girkassen- så var jo seff oljekjøleren tett. var i haugesund å hentet ny kasse i forgje uke- men har ikke hatt tid til å gjøre annet enn å sette bilen på bukk å demontere mellomakslingen. for å dele timeplanen min siden forgje helg.

dørlåsen er også fucka- så førerdøren holdes igjen med stropp. jeg byttet forresten bremseklosser på 520en for 2uker siden.

fredag-damen var sur pga jeg ikke hadde vært med henne så måtte prioritere henne den kvelden. lør reiste til austevoll for å bære stein. kom hjem søn kl23. vanlig jobb 7-15, spise og malejobb og hjemme igjen kl23. slik var det hele uken inkl fre. lørdag fikk jeg sove 2timer mer enn vanlig i ukedagene (dvs til 08.50)- og var på jubileum med jobben. hjem søndag kl13- måtte være med damen denne dagen pga jeg ikke hadde vært med henne på over 1uke. i tilegg til kiss konsert. denne uken kommer til å bli mye som forgje- og til austevoll igjen til helgen..

mulig jeg får litt tid i neste uke. kjedelig å måtte bli hentet- å måtte låne bil av mamma og de hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...