Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en 323 med 325 motor 1985 mod her for ikke så lenge siden. Har fiksa en del på den i det siste og har planer om å gjøre en god del ting med den. Ønsker å få den til å se clean ut, altså ikke så jævlig rånete. Har ikke så mye erfaring med mekking, men skal gjøre mitt beste for å få den til å bli en verdig doning;)

Ting jeg foreløpig har planer om å gjøre med bilen:

- Senkesett 60/40, montert

- Ny eksos, montert

- Nye, klare baklykter, montert

- Justerbart shortshift, kjøpt

- Sport skinninteriør

- Sota DE lykter foran

- Hvite blinkers

- Gjøre om til shadowline (grill montert)

- Fjerne all rust..

- M.tech 2 styling??

- M.tech interiør

Bilen så slik ut da jeg kjøpte den:

52z1hd209lp4a87hu2a0.jpg

Slik ser den ut for øyeblikket:

f66t0dyfj2e21epn58fa.jpg

fu82i9szwm83xj1geks6.jpg

Skrevet

I går skrudde jeg av bakfangern og sjekka om det var noe rust i det området. blei litt overraska da jeg fant ut at det var gravrust på begge sider. hull tvers igjennom... dette hadde forrige eier prøvd å skjule ved å spraye gummibelegg over all rusten... skal nok komme meg opp til Trondheim og spytte på han en dag:)

skal fjerne rusten og sparkle igjen hulla snarest mulig!

Bakfangern er også så rusten at jeg skal kjøpe ny, og siden jeg har planer om å gjøre den om til shadowline så er jeg litt usikker på hvordan fanger jeg bør kjøpe. Fangere fra 85 finnes bare i krom. Noen som vet om de nyere svarte fangerene passer på min 85 mod??? Eller må jeg kjøpe en uorginal fanger?

kjøpte bilen fra en fra Trondheim... tok toget til Lillehammer og møtte han der;)

her er et bilde av rusten:

larzs86alljoixu9m9da.jpg

fikk også inn m-ratt som jeg kjøpte for 0.3k;)

6atjlnt0igxzgtfy3edo.jpg

Skrevet

Dette ser Bra ut Stian :D

Faen å fint interiør!

Blei bra med senkinga da :)

Det med shortshiften ville jeg fått hjelp av Martin Ask, eller Andrè Dejgaard til ;)

Har også samme rust problemet baki der med min bil! Faen det suger ass, men er Ganske lett og fikse :)

Fått montert nye endeledd og forbindelses stag på bilen min i dag! :)

Her er link til mitt prosjekt :)http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=76533

Mvh Håvard Falck

Skrevet
Noen som forresten vet om det er vanskelig å montere shortshiften? Må jeg under bilen for å montere den?

Shortshift er veldig lett og montere. Du må under bilen, men du kommer til uten og demontere eksos/mellomaksling.

Skrevet

takk takk:) interiøret er ikke så værst nei, men har litt lyst på skinninteriør..og helst hvitt, men det tror jeg det er vanskelig å få tak i!

Fornøyd med senkinga ja, men faen å mye gummi det er på dekka mine:S 60mm... må nesten få tak i nye.

hm, får spørre Andre da..kjenner ikke Ask så godt at det gjør noe.

Dritt med den rusten ja! Han jæveln jeg kjøpte bilen av hadde skjult rusten med gummispray as...faen.

Digg da! da blir det årnings vettu;) ser ut som du har noe på gang du og ja:D må få crusa litt på odden til sommern!";)

Skrevet
Noen som forresten vet om det er vanskelig å montere shortshiften? Må jeg under bilen for å montere den?

Shortshift er veldig lett og montere. Du må under bilen, men du kommer til uten og demontere eksos/mellomaksling.

Ok, takk for svar!:)

Skrevet
takk takk:) interiøret er ikke så værst nei, men har litt lyst på skinninteriør..og helst hvitt, men det tror jeg det er vanskelig å få tak i!

Fornøyd med senkinga ja, men faen å mye gummi det er på dekka mine:S 60mm... må nesten få tak i nye.

hm, får spørre Andre da..kjenner ikke Ask så godt at det gjør noe.

Dritt med den rusten ja! Han jæveln jeg kjøpte bilen av hadde skjult rusten med gummispray as...faen.

Digg da! da blir det årnings vettu;) ser ut som du har noe på gang du og ja:D må få crusa litt på odden til sommern!";)

Du kan bestille hvitt, nytt!

Men det koster flesk!

hehe, kan få kjøpe noen dekk av meg om en stund:)

det er råttent gjort ass! shaize

Det blir rånings :D No doubt ; )

Skrevet

I går fikk jeg fjerna gravrusten i bagasjerommet. Fikk sprakla og tatt på grunning. Må kjøpe spraylakk i bilens farge i dag og lakkere over, så blir det fint;)

8xx6wg68lion8facz7xq.jpg

r3zbdah825kuc2q9tfa0.jpg

Skal til østfold og hente ny bakfanger i dag... det kan bli skummelt på sommerdekk nå som det snør:P Er fremdeles usikker på om jeg selv må lakke over chromen på bakfangeren eller om det finnes svarte fangere pre-facelift....?

Har forresten også fått satt inn pioneer spiller og høyttalere i hattehylla:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...