Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sann clutchen er dårlig på Min M50b25. men har en fra M50b20 liggende. Kan jeg bruke svinghjulet å clutchen fra 320 over på 325?

Takk for svar.

Skrevet

For å være helt ærlig, så vet jeg ikke 100%, men tviler alvolig sterkt på det, er helt forskjellige girkasser på en motor med 150hester og en med 190.

Ring ditt lokale BMW verksted, de gir deg nok et skikkelig svar.

Skrevet

girkassa er da ikke så forskjellig da :) så det burde passe, men kan være du må bruke svinghjulet fra 320 , og da er det jo lettere å kjøpe ny clutch til b25'n

Skrevet

Det er jo en helt annen utveksling på girene, og en helt annen styrkeoverføring når du har større motor...

Skrevet
Det er jo en helt annen utveksling på girene, og en helt annen styrkeoverføring når du har større motor...

utvekslingen går jo på klokka. ikke i girkassa

Skrevet

Når vi er inne på girkasse her, om du har peiling på eller hørt litt om dette her: Jeg opplever av og til at når kassen min (automat) skal gire ned, så smeller den inn i det nye giret. Har nettopp skiftet olje og girkassefilteret, men ser ikke ut som om dette tok problemet.

Skrevet
Når vi er inne på girkasse her, om du har peiling på eller hørt litt om dette her: Jeg opplever av og til at når kassen min (automat) skal gire ned, så smeller den inn i det nye giret. Har nettopp skiftet olje og girkassefilteret, men ser ikke ut som om dette tok problemet.

regner med du bruker riktig olje. men er nok synkroniseringen din som er litt på tur. en overhaling eller en ny kasse må du nok regne med.

å overhale en girkasse på verskted , koster nok endel mer en å kjøpe en brukt en.

men som sakt er jo ikke sikkert det er synkroniseringen. men er vel det som pleier å være galt .

Skrevet

Fikk jæger til å ta skiftet, orket ikke knote med det, så rikig olje er det. Var stygt redd for at jeg måtte ha overhaling... faen! det er jo pissdyrt?

Skrevet

Vet du om det kan være noe annet? en eller annen mindre ting jeg kan prøve å fikse før jeg begynner å vurdere bytte eller overhaling?

Skrevet

usikker på hvordan en automatkasse funker med cltuch osv. men kan jo være en ide om at cluthcen er sliten ?

nei vet ikke rett å slett. har mest troa på først nevnte

Skrevet

Ok, takk. Eneste jeg vet, er at det er 3 forskjellige clutcher, og at oljen ikke var så alt for ille... så skjønner fint lite....

Skrevet
er vel ikke clutch på automat. etter hva jeg har forstått er det vel lamellene som går først?

Jo det er det vel, det har jeg lest, og BMW jæger sa det samme... 3 clutcher.

Skrevet

Automatkasser kan ofte justeres viss de ikke oppfører seg fint. Spør på Jæger om dette, jeg har ikke hatt bmw med automat.

Eller spør på et spesialverksted for automatgear, de har peil.

Om olja så fin ut når de skiftet så er vel ikke lamellene utslitt. Noen automater har lammeller, eldre har bremsebånd, kasser med lamller er sterkere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...