Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en e36 av den kjempe strl 316i, greia er at det tikker litt i ny og ne.. Har hørt allt om denne kjente BMW tikkingen, og er ganske sikker på at den har vært til stede på de andre bilene mine oxo, men nå kan jeg sverge på at tikkingen kommer fra eksosen :s.. Er dette bare noe som kan være hørsels bløff eller har potta med å tikke litt ved feks lekkasje osv??

Takker for alle svar

Anders

Skrevet

har hørt det samme på min , det liksom "boffer" i eksosen i samme takt som tikingen. Aner ikke hva det kommer av. men det er m40b18 hvertfall.. Selve tikkingen er veldig høy og metallisk, men det er bare i perioder og bare på kald motor.

Skrevet

Når jeg hadde E30'n bytta jeg eksos, å da lot jeg være å bytte pakningene mellom flens på manifold og eksosrør, da hørtes det ut som jeg hadde veldig ventiltikking ved pådrag. Det var da frieksos som kom ut som hørtes ut som ventiltikking. Etter jeg bytta pakningene var det bare den "vanlige" ventiltikkinga som hørtes.

Skrevet

Som nevnt tidligere. Du sitter sikkert med "eksos tikk" så det er nok ingen bløff. hehe Ved hull i grenrør/manifold eller dårlig pakning mellom topplokk og manifold/grenrør eller mellom flens på manifold/grenrør og resterende eksos anlegg så forekommer denne "tikkingen" svært ofte. Du kan og prøve og bare dra til muttrene på eksos. (topp og flens)

• 2 weeks later...
Skrevet

tusen takk - hvertfall ikke alein om problemet, hehe.. litt flaut nå som jeg har fåt bilen akk som jeg vil ha den så begynner den h....... tikkinga, heheh..

Anders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...