Beamer Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Går det an å finne ut av denne feilkoden hvilken abs sensor det handler om, uten å dra til et verksted? Gjelder en E46 320D -99. BMW Part Nr. : 1 16 48 96 Hardware Nr. : 5 Software Nr. : 2B Diagnose index : 69 Code index : 3 Bus index : 65 Production Date : 27/11/98 abs1.dxt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 kjør singel diagnose på abs, da kommer en mer spesifik feil opp prøv også å slette denne og se om den kommer igjen... kan hende det virker ok når du får nulla ut feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Skrevet April 7, 2008 Forfatter Share Skrevet April 7, 2008 Dette er fra en singel diagnose, og feilkoden kommer tilbake igjen fordi lampene plutselig begynner å lyse i f.eks en hump, og neste gang jeg starter bilen er de borte, men kommer plutselig tilbake igjen. Alle kontaktene er helt intakte og i orden, så jeg ser ingen annen løsning enn at det er en abs sensor som kødder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Det er noe feil med avlesningen din.. selv om det er dårlig kontakt, så registrerer den feil og hvilken sensor den får feil fra - og lar feilen ligge der uavhengig av om den får kontakt igjen. Den skal spesifisere hvilken sensor det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Skrevet April 7, 2008 Forfatter Share Skrevet April 7, 2008 Mener du da at jeg skal få mer detaljert info om hvilken sensor det handler om når jeg tar diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Ja. Den sier om det er høyre/venstre foran/bak. Du viser jo ingen feil, du må kjøre diagnose på modulen slik ice69 sier. Når du leser av "Total diagnose", og får opp feil på ABS-modulen, så må du gå og velge diagnose på ABS-modulen.. og kun den. Da får du opp feilmeldingene den inneholder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Skrevet April 7, 2008 Forfatter Share Skrevet April 7, 2008 Dette sto før det jeg skrev sist i feilkoden: Single diagnosis ABS/ASC - Status ERROR ! Module info : ABS/ASC/DSC Version : ABS Teves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t.jensen@lyse.net Skrevet April 8, 2008 Share Skrevet April 8, 2008 Har nettopp hatt lignende problem med min 99 modell 520i Touring. Byttet sensorer, på min står ABS sensoren på høyre hjulet foran. Har du problemer med speedometeret samtidig som dette oppstår? Problemet er ofte ABS styreenheten, og denne skal de ha 6-7000,- for hos BMW forhandleren + programmering . Jeg sendte min til www.bba-reman.com, og betalte 1500,- for reparasjon inkl returfrakt. Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Skrevet April 8, 2008 Forfatter Share Skrevet April 8, 2008 Speedometeret har drevet og koblet ut og inn av og til ja, men jeg opplevde det samme når kontakten til abs føleren venstre bak løsnet etter en STOR hump, så det kan jo være så mangt. Da koblet jeg bare sammen igjen og slettet feilkoden. Men spørsmålet mitt var jo egentlig bare om det gikk an å finne ut hvilken abs føler dette dreier seg om, ut av denne feilkoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 8, 2008 Share Skrevet April 8, 2008 Siden du rett og slett får ERROR når du leser av ABS-enheten, så er jo det betenkelig, og jeg vet at ihvertfall veldig mange E39-eiere har byttet ABS-enheten. Normalt skal du alltid få opp en feilkode og en tekst som forklarer feilkoden, f.eks. "RIGHT REAR WHEEL SENSOR" eller noe i den duren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Skrevet April 8, 2008 Forfatter Share Skrevet April 8, 2008 Ok, da kan det sikkert ha noe med min versjon(som ikke akkurat er kjøpt og betalt) å gjøre:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet April 8, 2008 Share Skrevet April 8, 2008 Har en ekkel følelse av at vi alle har den samme "kjøpte" versjonen med oppdatering og greier ... Følg inst. instruksjonen nøye, da fungerer denne utmerket... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå