mY6 Skrevet April 7, 2008 Skrevet April 7, 2008 Heisann, Har en E39 som for tiden står stille. Veldig stille. Har ikke lappen, så får ikke kjørt den. Men har lagt merke til at batteriet tømmes rimelig fort. Snakk om ca. 2 uker. Er det normalt? Trodde det skulle tåle mer enn det, selv uten tilført ladning. Kan det være snikstrøm? Har hørt at det kommer en slags lyd fra bakom klimaanlegget inne i kupèen. Vanskelig å beskrive lyden, men høres ut som en vifte som går ujevnt, eller en slags pumpe. Enten det eller en ventil som slipper ut noe. (Ikke le, jeg aner ingenting! ) Noen som har aning? Christian
Bonden Skrevet April 7, 2008 Skrevet April 7, 2008 Det kan godt være viftemotstanden til varmeapperatet ,noen biler jeg har feilsøkt på laget motstanden en lav pipelyd etter at bilen var låst og gått i sleep,den lå da og trakk strøm hele tiden.
mY6 Skrevet April 7, 2008 Forfatter Skrevet April 7, 2008 Det kan godt være viftemotstanden til varmeapperatet ,noen biler jeg har feilsøkt på laget motstanden en lav pipelyd etter at bilen var låst og gått i sleep,den lå da og trakk strøm hele tiden.Hmm, høres ikke helt på tur ut i allefall.Lyden er der kun når tenninga er av, men spenning på. Tar jeg ut batteriet, forsvinner lyden.
Deep Dish Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Det kan godt være viftemotstanden til varmeapperatet ,noen biler jeg har feilsøkt på laget motstanden en lav pipelyd etter at bilen var låst og gått i sleep,den lå da og trakk strøm hele tiden.Hmm, høres ikke helt på tur ut i allefall.Lyden er der kun når tenninga er av, men spenning på. Tar jeg ut batteriet, forsvinner lyden. Dette er helt normalt, den lille viften du hører sjekker luften/tempen inne i kupeen, denne starter opp når du låser opp bilen og går ca en halvtime etter du stopper/låser bilen.! Så det er nok en annen feil en plass.! Sikker på at det ikke er noe som enkelt som at batteriet er gåent.??
ChrZZ Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Dette er helt normalt, den lille viften du hører sjekker luften/tempen inne i kupeen, denne starter opp når du låser opp bilen og går ca en halvtime etter du stopper/låser bilen.! Så det er nok en annen feil en plass.! Sikker på at det ikke er noe som enkelt som at batteriet er gåent.?? Altså, den måleren som måler hvor varmt det er i kupeen til vanlig når klima står på? Hva godt er det for at denne står og måler etter at bilen er slått av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå