Gå til innhold

Trekke om seter??

Share

Anbefalte innlegg

Hei vurderer og gjøre om mine m3 stoff stoler til del skinn, ettersom at side støtten på sjafør stolen har blitt slitt.. som de pleier å bli..

noen som har gjort dette? evt hva bør jeg gjøre.. er så usikkert om jeg egentelig får tak i det rette trekket... Dessuten skulle de nesten ha 2000,- for det på GS og da har jeg ingen garranti for at det er rett farge..

her er et bilde av sjafør stolen..

Photobucket

Hullet har blitt litt større siden jeg har brukt bilen litt...

Bare og si ifra hva jeg burde gjøre. er det kanskje noen som har det jeg trenger? eller vet hvor jeg skal stikke for å få fikset dette? har lite lyst til å "ødelegge" stolene mine heller...

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe deg en passasjerstol(som vil være mindre slitt enn førersetet) og bytte understell. Så de hadde 2 stoler i lignende farge hos Koed.

eller jo nå har jeg jo vært inne og sett og det var ikke de setene her jeg fant sist jeg var inne... dette så jo ut til å være nettopp midt i blinken for meg :) tusen takk da tror jeg at jeg går for dette sete om ingen kjøper det før pengene kommer på kontoen min da. Bare å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Vel, nå er absolutt ikke eg noen ekspert på dette men kan præve å forklare litt om hvordan eg gjorde det.

Her er tråden til bilen det er gjort i..

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=875951#875951

Stoffet som er på stolen/setene er som regel alltid naglet fast, så det kan være litt arbeid å få av. Men har du en skikkelig tang går det helt greit.

Eg kjøpte inn enn spesial tang for disse naglene el. neseringe som det også blir kalt. Denne er å få på http://www.gasolin.no, koster litt men er helt genial til sitt bruk. kjøpte også nye neseringer da de gamle blir helt ubrukelige etter at de er tatt av..

U105x.jpg

Det som er viktigt når du skal lage nye trekk, er at en bruker en sterk tråd i skjøtene og at stoffet blir nøyaktigt likt det gamle, vær obs på trekk som er litt strech i, kan fort bli endel for store, eller kanskje for små viss stoffet er helt "dødt"

Det må også sys på en sterk kant helt yttterst hvor man skal ha neglene gjennom, hvis ikke er det lett for å få en rift som til slutt blir en stor stygg rift!

For "konturer" i rygg eller pute er det stålstenger under stoffet som også må sys inn i det nye trekket. Bruk samme stoff som rundt kanten da det settes i nagler for å holde stålspila nedi setet.

Det er endel arbeid og er ikke gjort på en kveld liksom, så ta deg god tid istedenfor å haste for da og kanskje få noen skavanker man vil irritere seg over..

Eg sydde ikke selv, men lot min bestemor ta seg av dette, da hun er noe flinkere med symaskinen enn meg :wink:

Her er uansett resultet. Lykke til :)

DSC00343.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...