Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som veit om m20 kasser passer på m50 motor?

å hvis det passer,om svinghjul fra m20 passer på m50?

har ødelagt invalidekassen min :lol:

Skrevet

Blir ikke giroverføringen smule vridd med M20 kasse istede for M50 ? Samme boltmønster, men selve mønsteret er vridd noen grader i forhold til "kassa". Trenger da en lettere modifisering av overføring.

Skrevet

Sniker meg inn her jeg..

Jeg har kjøpt en e34 med som hadde orginalt m20, men ble for noen år siden ettermontert en m50 motor.

Aner ikke hva som ellers har blitt gjort, men det er èn feil der, selve girspaken er på en måte flyttet ett hakk fram!

Litt vanskelig å forklare, men når jeg har den i nøytral så ser det ut som jeg har den i 1.,3. eller 5. gir, og når jeg har den i 2. eller 4. ser det ut som den står i nøytral.

Når jeg har den i 1.,3, eller 5 (+revers) går nesten inn i askebegeret!

Noen som vet feilen? -og om det er noe som kan fikses enkelt (billig)?

Skrevet

da har du jo 2 muligheter.. enten forlenge feste som girstanga henger i.

eller korte inn staget som går fra girstanga å inn t girkassen. det letteste må vere å korte staget,så slepper du ta ned kassen.. kapp å sveis virker godt :D

Skrevet
Sniker meg inn her jeg..

Jeg har kjøpt en e34 med som hadde orginalt m20, men ble for noen år siden ettermontert en m50 motor.

Aner ikke hva som ellers har blitt gjort, men det er èn feil der, selve girspaken er på en måte flyttet ett hakk fram!

Litt vanskelig å forklare, men når jeg har den i nøytral så ser det ut som jeg har den i 1.,3. eller 5. gir, og når jeg har den i 2. eller 4. ser det ut som den står i nøytral.

Når jeg har den i 1.,3, eller 5 (+revers) går nesten inn i askebegeret!

Noen som vet feilen? -og om det er noe som kan fikses enkelt (billig)?

Syntes det høres ut som girspaken er vridd under montering. Få bilen opp av bakken. Løsne i bunn av girspak og vri denne 180grader. Da er nok problemet ditt løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...