Bimmerlars Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Diffen på min E36 sa "klunk" i dag, etter det var den "lett"(diffbrems) å dra hver sin vei frem til et visst punkt, da satt den så jeg ikke greide å dra det rundt med håndmakt. Kjørte jeg rundt i sirkler dunka det med gjevne mellomrom. Etter jeg kjørte den inn i garasjen ble den også veldig hard og dra rundt. Må starte motoren og kjøre for å få snurra den. Tok ut diffen og tok av baklokket. Ser ingen skader på kronhjulet. Hva annet går da vannligvis i stykker? Hvordan er fremgangsmåten for å ta den fra hverandre riktig?
2000Touring Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Min erfaring er at det er planethjula som tar kvelden nå diffen ryker. Dvs de aller minste tannhjula inni der.
JulianS Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Jeg røyk solhjula en gang... bare skru den frahverandre, husker ikke nøyaktig åssen jeg gjorde det men var ikke noe vanskelig:)
Bimmerlars Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Samme som jeg har erfart. Raste diffen på en E12 jeg hadde, da var det knas i sol og planethjul. Siden dette er en diffbrems, og jeg ser på GS at "LSD-uniten" er en komplett pakke, sitter da sol og planethjula inni der? Eller har ikke diffbremser sol og planethjul, men kun våtclutcher som går å slurer og fordeler kraft frem og tilbake til høyre og venstre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå