sveinern2 Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 hei! Noen som om noen firmaer som driver med turbokonverteringer? Tenkte da turbo til 318is, helst bare bolt on uten å gjøre så mye innvendig i motoren. orginal motoren tåler vel 0,5+- bar uten å bytte så mye? Vil helst at de bygger om motor, og skifter evt bremser, fjæringer så den kan bli godkjent evt, noen som vet ca pris?
OLEZZ Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Du får den ikke godkjent med turbo, med mindre du drar til tyskland osv, men har finnes unntak vet jeg. Så du kan vel egentlig glemme det. Ellers selger (og monterer) www.a-dekk.no turbo til bmw. hør med de
marius-82 Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 du får godkjent turbo på bilen så lenge du ikke overstiger 15% av den orginale hk verdien.
Springsteen Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 på en IS med 140hk, blir dette altså mulig å kunne godkjenne hvis du får under 21hk ekstra fra turboen..? ikke store greiene det
Azeton Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Det er ikke sikkert du får godkjent med turbo selv om du holder deg innenfor 15% det kan bli vanskelig ja. Autokvikk og motortechnik vet jeg bygger turbomotorer.
sveinern2 Skrevet April 11, 2008 Forfatter Skrevet April 11, 2008 takk for svar Men hvorfor kan jeg få godkjent en 325 motor og ikke en 318is turbo? la oss bare helt uten videre si at 325 motoren har 200hk og en 318is blir trimmet til 200hk. hva er forskjellen? så lenge jeg bytter alt av nødvendige deler til en 325? Hadde jo ikke tenkt på noen værsting turbo heller...
ReiRud Skrevet April 11, 2008 Skrevet April 11, 2008 du får godkjent turbo på bilen så lenge du ikke overstiger 15% av den orginale hk verdien. det er feil, du får ikke godkjent en bil nyere enn 90-mod med turbo, det hjelper ikke om du bare tar ut 10% heller... Jeg har snakket med biltilsynet om det (på 318iS faktisk), og de ville ha papirer på syklus-test (avgassen oppover hele motor-registret), den testen kan du vel bare ta i sverige eller tyskland, og koster irundt 30000,- pr.gang..så hvis du ikke "består" første gangen må du ut med 30000,- neste gang også dette var den info`en jeg fikk...andre BT kan jo faktisk være så lite oppdatert at du får den igjenom, men jeg tviler.
ReiRud Skrevet April 11, 2008 Skrevet April 11, 2008 takk for svar Men hvorfor kan jeg få godkjent en 325 motor og ikke en 318is turbo? la oss bare helt uten videre si at 325 motoren har 200hk og en 318is blir trimmet til 200hk. hva er forskjellen? så lenge jeg bytter alt av nødvendige deler til en 325? Hadde jo ikke tenkt på noen værsting turbo heller... 325 motoren er en orginal BMW motor som sitter i tilsvarende bil og de har fabrikkdata på avgass +++ på den... så det er ikke noe problem.. som jeg skrev lengre opp i tråden her, så har jeg snakket med BT, de anbefalte meg faktisk å kjøpe en 325 motor istedet for å bygge turbo..men jeg bygde med et turbosett og kjørte ulovlig jeg da
marius-82 Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Når folk får godkjent bmw med motorsykkel motor, må du jo greie å få den godkjent med turbo! Kun insats og pågangsmot det kommer an på
Morty999 Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 hvor har dere det ifra att man ikke får godkjent en bil med turbo etter 90 mod?
The_transporter Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 som en annen her skrev.. motorsykkelmotor kommer fra motorsykkel man kan skaffepapirer på motoren,avgasser o galt.. når du bygger en turbomotor så blir det værre.. denne må du få laget papirer til.. i tyskland (tüv) eller andre land men det gjelder å ha en veeldig god dialog med bts
Sunspec Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 www.pure-pf.com bygger TurboMotorer til BMW. Det er ikke mange som har like mye peiling som dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå