BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Hehe.. Tjah... Har en liten løsning på lur som muligens kan gå.. Men vet ikke helt.. Lyktene skal være e-merkede og det er ikke så lett å få til noe uten å ødelegge lykten.. Tenker da på legge de inn i sidegjellene på bilen.. Syns på en måte etter å ha studert flere slike biler, at sideblinkersene ikke er noe problem i den sammenheng med at jeg ikke syns det bryter opp noe.. Om jeg hadde hatt de fra starten av hadde ingen reagert på det likevel.. Men det er at de ikke er der nå, men skal inn som ikke stemmer for de fleste.. Er nok det som er problemet.. Tror ikke blinkersene blir så utrolig blikkfang, i.o.m. at de fleste vet de skal sitte der likevel.. Det som derimot er nervepirrende er at jeg er kommet i en situasjon der det ikke er noen vei tilbake om "feilen" først blir gjort.. Er veldig fristende å legge inn blinkersene i luftegjellene.. Problemet blir heller da at jeg må modeifisere noen lykter litt, og da er de jo teknisk sett ikke e-merkede lenger, altså jeg kan risikere å ødelegge m5-gjellene uten å ha oppnådd ingenting.. Jeg tenkte i begynnelsen på at det er mulig å legge inn blinkers i m-tech listene.. Og da spesielt på E38 sinde blinekrs som er ganske lange.. Mulig de passer nogenlunde inn der mtech emblemene skal inn.. Da er det bare å borre hull, og legge de dit midlertidig.. Så sette på emblemet igjen etter pkk..
BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 kan du ikek legge den inn i m-tech lista?! det jeg vurderer hvis de skal si noe på min Joda.. Stemmer det.. Er mulig det.. Må sjekke høyden bare, for de kan ikke ligge under 50 cm fra bakken og opp når bilen er i original høyde.. Er vanskelig det her altså.. Men må innrømme jeg ikke syns det er noe pes med sideblinkers egentlig.. Men tenker så det knaker for tiden ja..
BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Sett mer på E38 nå... Tror de også blir for små.. Så er spent på hva du hadde tenkt å gjøre der mysild med tanke på at det h*** lyktene skal være e-merket...
BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 og borre i nylakka skjermer... FY FY! Er egentlig ikke noe problem, ligger jo ikke ett tonn emd sparkel der så den holder nok.. Og det er som jeg sier, hadde de vært der fra starten av hadde du ikke sagt noenting Og hadde jeg vært klar over at det var så "viktig", hadde jeg nok lagt de inn langt tidligere i prosessen.. hvis du tenker over det selv.. hvor mange ganger har du egentlig lagt merke til sideblinkerser? På alle typer biler.. ? Jeg visste ikke engang at vetu03 hadde på sin.. Enda bilde viser meg at den tydelig har det... Jeg har ALDRI.. ALDRI syns de har vært skjemmende.. Enda her har han jo lakkert dørhåndtak og alt annet.. Jeg har aldri lagt merke til at blinkersene sitter der.. Og jeg syns ikke det er stygt nå heller at jeg har sett de?! Så såå mye fuzz er det ikke altså..
///Mysild Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 ja, men er liksom når du ikke har det der, blir det rart å få det... hehe ja, er helt enig, det eneste blink på sida irriterer meg for, er når jeg skal polere hehe men blir nok bra teddy, har tro på deg, ikke lenge til jeg får min heller fra lakk forresten
BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Sjekka akkurat prosjektet ditt.. Lite bilder der ifra lakken Men så er ikke alle så "plagsomme" for stakkars lakkerere som det jeg er da
BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Og btw: Når jeg polerer tar jeg selvfølgelig av blinkersene, polerer under, og ser etter evt. rust og dårlig gummipakning på blinkersene Er jo så lite om å gjøre å skru de ut.. En liten skrue og vips er de ute
///Mysild Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 jepp, men det har ikke jeg gjort enda men nå slipper jeg det hehe... bilen blir ferdig til mandag tenker jeg så håper det blir bra
BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Disse blinkersene kunne nok blitt gjort på mange måter..Men Tror ikke det er så veldig mange måter å gjøre det på som blir mer bra enn å legge de slik de ligger originalt, hvis en ønsker å beholde det cleant.. Problemet oppstår i det de er synlige på andre plasser enn der de ligger originalt.. jeg ØNSKER å har en visjon om å bygge en bil som er pen for "kjennere" og entusiaster.. Hva fjortisser og japsefolk mener jeg er revnende likegyldig med.. Hvis jeg plassrer blinklyset høyere oppe, eller legger de til en annen plass vil det bli slik at folk legger merke til det.. Da tenker de:" Heeeey, her sitter ikke MINE blinkerser.. Hvorfor sitter hans her?".. Eller i det du tenker :" HÆ? Blinkerser lagt inn i M5-gjellene?".. For jeg tror muligens det at det blir feil å legge blinkersene dit med tanke på hvor ekstremt blikkfang de er.. Det er jo noe av det første du legger merke til.. At der er det noe som ikke sitter der på andre e36'er.. Og hvorfor skal jeg da ha blinkersene så markert? Jeg tror faktisk helt ærlig etter å ha tenkt meg om at de blinkersene må sitte der de skal sitte, for at folk skal kunne leve med de og overse de.. Ønsker bare å legge til at det her er litt av tankearbeidet bak å lage en slik bil.. Det ligger maaaange timer med konstruktivt arbeid bak.. Men det ligger kanskje like mange timer med tenking, planlegging osv.. Som sagt tidligere i min egen prosjekttråd brukte jeg TO måneder med surfing, prishenting og informasjon direkte fra fabrikk, samt leting etter tuv godkjente felger, før jeg bestemte meg hvilken felg jeg skal ha.. Resultatet kan dere jo se selv? Samme mef frontfanger.. Skal jeg ha NTC, Rieger, M3.. Om jeg skal ha M3, skal jeg ha gt leppe, kerscher leppe, eller ingen leppe...Skal jeg ha rette utblås, eller dtm (har valgt rette).. Skal jeg 4 rørs eller beholde 2 rørs?.. Skal jeg ha flakes eller skal jeg ikke.. Som dere skjønner.. Alt er gjennomtenkt.. Fins vel ikke en en eneste ting jeg ikke kan svare for hvorfor er sånn.. Og hvilke vurderinger som ligger bak.. Spør for all del de som vil.. Har svar til dere alle
BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 jepp, men det har ikke jeg gjort enda men nå slipper jeg det hehe... bilen blir ferdig til mandag tenker jeg så håper det blir bra Gleder meg.. Bilen din er ett smnykke den også.. Ligner de ikke på hverandre våre biler om du tar bort breddinga?
///Mysild Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 ja, enig der... bare ikke finn på å sette på to like på hver sin side hehe... prøv å bare ha de der midlertidig, eller sett de på den orginale plassen, det tror jeg blir best er jo så fin nå, at du ikke må finne på noe tull
///Mysild Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 jo takk det er vel egentlig ganske like egentlig, men allikavel forskjellige hehe...
BreitBau Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Jaja.. Viktig å få forskjell da.. Er vel kanskje derfor jeg har laget det slik.. Alt begynte som en intern rivalisering mellom meg og vetu03.. Han kjøpte seg strøken bil, og det endte med at jeg har brukt 1 år og 4 mnd på å bygge opp ett bygg han skulle få problem med å overgå ... Hehe.. Ble bare til at det balla på seg.. Kunne selvfølgelig ha gjort dette for 50-60 000 mindre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå