Gå til innhold

Lekkasje A/C

Halvor89
 Share

Anbefalte innlegg

Airconditionen på min -96 mod IS har en lekkasje. Det tar ca 3dager før den tømmer seg fra den er full. Jeg har hørt om et middel du skal ha på før du fyller på gass som tetter i 95% av tilfellene hvis det tar over 24timer før anlegget tømmes. Noen som veit om noe slik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Trodde ikke 3dager var så ille jeg men. Jaja. Kompressorhjulet gikk hvertfall i 3dager. Og etter det ga det seg. For det går jo ikke så lenge man ikke har gass. Men mulig jeg prøver würth greia. Den så jo ålreit ut. Satser på det virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Men asså. Det er jo begrensa hvor mye gass du får fylt på da. Så en liten lekkasje kan jo være nok. Der de fylte gass, prata de på at de hadde fylt på sånn sporingsgreier. Men at de ikke fant ut hvor det var pga det var så lite. Men ikke veit jeg. Har ikke så god peil på de greiene der :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få et firma som har utstyr til å sjekke etter lekasjer ,der jeg jobber bruker vi nitrogen som lekasjesøker ,dette fylles på når annlegget er tomt opp mot 10 bars trykk så sprøytes det på salo og vann på rør og koblinger for å se hvor det blåses såpebobler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bløffer de deg, om de har fyllt på sporingsstoff og ikke finner det, la oss si etter 5 dager da, når systemet ditt er tomt igjen, så vil jo det si at all sporing skulle ha lekket ut. Så da skal det jo være spor etter lekkasjen :)

Dog mulig de ikke har demontert dash`n for å lete rundt ekspansjonsventil og fordamper. (Vet ikke om din bil har ekspansjonsventil, men det er et potensiellt lekkasjested da det er mange rør og pakninger som sammles der, og den befinner seg ved fordamperen i cockpiten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Nå begynte det å komme litt bra infor her ja. Men da skal jeg sjekke litt rundt det. Håper som sagt jeg får fiksa det. For nytt AC anlegg er vel ikke billig kan jeg tenke meg. Og er kjedelig å ha et 2-sones klimaanlegg som ikke virker :@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fuker slik sporingsgass, vill den legge igjen noen form for 'avleiring' der det er lekkasje. Eller må man se hvor det siver ut der og da med spesial utstyr ?

De fylte etter hos BMW med sporgass, men fikk ikke igang klimaanlegget pga - 20 ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele anlegget trenger du nok ikke å bytte nei. Anlegget består av mange komponenter og et enkelt komponent med lekkasje kan byttes ut, om det ikke er et pakningsproblem, da er det ikke så dyrt heller.

Sporingsmiddel finnes i 2 versioner, 1 som er et fargestoff man kan se, og 1 som er UV basert og kan kun finnes med UV lampe (UltraViolet lys) og gule teite briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...