Dirty Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 holder på å montere en m52b28 maskin nå. venter på en pakke med 325 innsug osv. skal også ha 325 ledningsnett og hjerne, slik at jeg slipper startsperra. har chip, og effektanlegg fra mannefoil. motoren har jo orginalt 193 hester. men hva vil jeg få ut av motoren etter moddefiseringen ? Takk på forhånd.
Steffan C Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Mener å ha lest at man havner rundt 220-230 hester.
Dirty Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Ja er ca det jeg å mener jeg har lest en plass. og det er jo rett å slett ikke galt
LianLi Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Har m52b28 som sitter å venter på et karroseri i garasjen jeg også, litt usikker på hvordan det blir med startsperre systemet enda da men, noen erfaringer her? Har komplett ledningsnett, ecu og ews2 startsperre med nøkkel. Er det plug and play om jeg f.eks monterer motoren i en 95+ mod (m52b20)? Skal også bestille m50 manilfold, bbtb (større gass-spjeld (borret opp 3mm) samt åpent kn-luftfilter med varmeskjold og kaldluftsinntak. Gjennomsnittet med disse modsa havener på 220hk noen også 230 men kan jo være dyno forskjeller også her. Er også mulighet til å øke effekt enda mer med m3 kammer, ville tro du er rundt 240hk da. Motoren har da potensialet Orgasmisk lyd med de rette modsa også.
Kure Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 holder på å montere en m52b28 maskin nå. venter på en pakke med 325 innsug osv. skal også ha 325 ledningsnett og hjerne, slik at jeg slipper startsperra.har chip, og effektanlegg fra mannefoil. motoren har jo orginalt 193 hester. men hva vil jeg få ut av motoren etter moddefiseringen ? Takk på forhånd. Chip og effektanlegg er etter min mening ganske oppskrytt. Hva du får ut av dette... trolig 5-10 hk, flytting / fjerning av turtalls sperre og mer grom lyd. Har selv mer tro på å bytte innsugsmanifolden, men her er det også mye snakk om fordeler og bakdeler. Noen påstår at du øker antallet hk ved høyere turtall, men mister bunndrag. Dette har jeg ingen erfaring med, men syns dette er mer interessant en chip og effekt / lyd anlegg Men for all del, test ut og rapporter tilbake.
Dirty Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 okei okei takk for svar. jeg går får hele shiten. chip manefoil og eksos. muligens kvassekammer. så da blir det vel rundt 220-230 burde flytte seg det
LianLi Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Heheh, ja blir nok en spennende effekt det, kjører selv e30 320 nå, så blir nok litt forskjell opp til 230hk + man har jo også krefter i hele turtallsregisteret i forhold til en turbomotor med mindre slagvolum. Her er også en snutt på youtube hvor det er en som har modda sin m5b28, m50 manifold og noe annet snacks sikkert. http://www.youtube.com/watch?v=q1lEZMQC ... re=related
Ad|oS Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Viktig med chip når du går over til M50-innsug. Du mister litt effekt på lavere turtall med dette, men får mer på topp. Derfor får man en chip som øker sperra litt slik at man får utnytta effekten bedre. Er også ganske lurt med skikkelig effektanlegg og grenrør da M50-innsuget øker luftinntaket og det ikke hjelper så mye dersom det ikke har like lett for å komme ut av motoren igjen
LianLi Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Har ikke m50 innsug du da? Er vel ikke så lett å utnytte med automat sikkert?
Dirty Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 jeg har jo , men selger det ikke. vil ha mine 230 hester selv
Dirty Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 Har skaffet m3 kammer og muligens grenrør blir saker nå. var fra en 3 liter, passer vel det ?
Dirty Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 Har m52b28 som sitter å venter på et karroseri i garasjen jeg også, litt usikker på hvordan det blir med startsperre systemet enda da men, noen erfaringer her?Har komplett ledningsnett, ecu og ews2 startsperre med nøkkel. Er det plug and play om jeg f.eks monterer motoren i en 95+ mod (m52b20)? Skal også bestille m50 manilfold, bbtb (større gass-spjeld (borret opp 3mm) samt åpent kn-luftfilter med varmeskjold og kaldluftsinntak. Gjennomsnittet med disse modsa havener på 220hk noen også 230 men kan jo være dyno forskjeller også her. Er også mulighet til å øke effekt enda mer med m3 kammer, ville tro du er rundt 240hk da. Motoren har da potensialet Orgasmisk lyd med de rette modsa også. så lenge du har alt er det ikke noe problem
LianLi Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Har m52b28 som sitter å venter på et karroseri i garasjen jeg også, litt usikker på hvordan det blir med startsperre systemet enda da men, noen erfaringer her?Har komplett ledningsnett, ecu og ews2 startsperre med nøkkel. Er det plug and play om jeg f.eks monterer motoren i en 95+ mod (m52b20)? Skal også bestille m50 manilfold, bbtb (større gass-spjeld (borret opp 3mm) samt åpent kn-luftfilter med varmeskjold og kaldluftsinntak. Gjennomsnittet med disse modsa havener på 220hk noen også 230 men kan jo være dyno forskjeller også her. Er også mulighet til å øke effekt enda mer med m3 kammer, ville tro du er rundt 240hk da. Motoren har da potensialet Orgasmisk lyd med de rette modsa også. så lenge du har alt er det ikke noe problem Hmm, mulig det. Hvor du kjøpte m50 manifold da? er kit eller? Skal kjøpe fra han karen fra e36coupe.com forumet, han selger ferdig modda m50 manifold og bbtb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå