BMW-Vegardsen Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 har en tds me sveisa eksos annlegge fra turbon, men jeg vil fjerne kat. , vil det bli mere effekt å gromere lyd når jeg gjør det`? takker for svar.!
mbkomfort Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Er vel ikke kat. på en gammal diesel, blir litt meir guffe og tøffere lyd med fett eksosanlegg ja.. er det 3 tomms? 1 eller 2 lydpotter?
BMW_Stig Skrevet April 10, 2008 Skrevet April 10, 2008 Broren min knuste innholdet (Porselenet) i katalysatoren på sin 325tds. Hørte ikke noe særlig forskjell på lyden, men den ble merkbart kjappere og dro lettere på høyere turtall. Hvis du vill beholde katalysatoren til evt Eu kontroll ville jeg nok kappet forran og bak å sveiset inn ett rør, slik at du har mulighet for å sette den på igjen om den ikke kommer gjennom eu kontrollen.
BMW-Vegardsen Skrevet April 10, 2008 Forfatter Skrevet April 10, 2008 sitter katalystar på min, når jeg fjerner den etter eu'n nå så er det rakarør rett fra turbon:D det må vel bli grom lyd da?
huldra66 Skrevet April 11, 2008 Skrevet April 11, 2008 Katalysator var vel vanlig i 1997 å dieselbiler. Har katalysator på BMW.en 525tds og Caravellen 2.5tdi begge 97 modeller. Tenkte selv og knuse innmaten for og få mere futt, noen som har prøvet dette? Terje
IAXPOWER Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Altså, det er ikke tvil. Bilen har katalysator! Vi har vært under den opptil flere ganger...
DieselVegard Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Uansett vil det vel ikke bli stor forskjell på lyden. Turboer demper utrolig mye lyd, mer enn potta nesten.
Trollet_ Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 tengte og få bygd rakarør til min, (2000 530dat) noen som vet om noen som bygger eller en plass man kan bestille ferdig? erfaringsmessig tjener man da 30-40-50 nm ekstra ved remapping om man gjør dette...
DannyRS Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 Vil ikke anbefale å knuse en fungerende katalysator, koster noen kroner for en ny en..! sett heller på flenser og lag et rør som erstatter kat., så kan denne byttes ut med katalysator om det blir påpekt ved eukontroll..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå