Sir Hofstad Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Er det jeg ikke forstår jeg heller... Men er ikke noe verdensmester akkurat og åpne for å lære meg nytt Alle jobbene jeg har gjort på slikt har vært bare slit.
Aroid Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 skru ut foringan.. ha en gjenge stang som går igjenom foringen og muter og skiva du skru fast skiva på øverkanten av foringen. så sett du en stor kopp over foringe og så skrur du ut heile foringen. og samma måte kan du gjør når du skal ha det på plass igjen. laget ett bilde full fart når man skru på nederste mutra så drar du ut foringen.
530trønder Skrevet April 20, 2008 Forfatter Skrevet April 20, 2008 det siste tipset virker ok,men er det klaring på øversiden(toppen) av foringen altså mellom karosseriet å foringa slik att ein får plass til ein mutter og skive? må vell under bilen i mårra å sjå etter om dette er mulig å bruke. erfaringer??
530trønder Skrevet April 21, 2008 Forfatter Skrevet April 21, 2008 skjekket tipset om avdrager i dag,det går ikke å bruke så vitt jeg forstår. da det ikke er mulig å få ein mutter å skive på øvre side,der er det ikke klaring i det hele tatt.så fleire tips trengs ned med heile traversen blir ein stor opperasjon,håper på andre tips.
fsmidt Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Nå har ikke jeg sett hvordan det ser ut på e39, men på e28, e32 og e34 så får du en mutter på plass oppå. Får du ikke sluppet ned traversen ett par cm engang? Hvis du ikke vil bruke varme så går det ann å slå inn en skrutrekker/dor eller no annet opp ved siden av foringen for at den skal kollapse. Så kan du trekke den ut. Denne metoden krever ganske mye makt og banning, men du slipper at det lukter brennt gummi overalt. Det er også viktig å få ut sentern av foringa før du prøver dette. Dette fungerte greit på e32 og e34, men var ikke morro på e28 som har mindre diameter på foringene. Eller så har du en metode her: http://www.tycksen.com/bmw/tech/subframe/
530trønder Skrevet April 23, 2008 Forfatter Skrevet April 23, 2008 takker for mange gode tips.tok kontakt på telefon med markeverksted i dag å spurte om ka dei skulle ha for jobben,ca 2,5timers jobb svara dei. prisen vart da ca 2500,- ut i fra tia dei bruker på å skifte 4 stk foringer må dei ha eit spesialverktøy.har vært kjækt å vite ka det er for noe. vurderer å sette bilen inn på verksted å spare meg for jobben.
530trønder Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 på verkstedet sa dei att dei hadde ein ters for jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå