thorern86 Skrevet April 22, 2008 Forfatter Skrevet April 22, 2008 hvis du ikke har: EWS boks, hjernen, tenningslås med nøkkel fra den andre motoren kan det bli litt vrient. men det får jeg med. så da skal det være plug & play. men skal vist gå å fri gjøre styreenheten ved å klippe en pin..men det er jeg ikke helt sikker på.. hør med J. Hofstad på forumet. virker som han har oppskrift på noen motorer:P begynner swapet neste torsdag..så skal holde dere oppdatert:)
thorern86 Skrevet April 22, 2008 Forfatter Skrevet April 22, 2008 dem har..men faen så dyrt:P så da må du kjøpe motoren min:P skal høre med svendsen og eksosmesteren i skien.
oddis Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 Det ble BMW-entusiast av deg også Thor'ern, ikke verst! Ombygging er det morsomste som finnes når det fungerer og når man unngår budsjettsprekk med 3 ganger startbeløpet... (har ufrivillig erfaring på det feltet.. ). Stå på! Ombygging fungerer som hjerneføde. Compact er ganske spesielt valg, men du gjør det BMW burde ha gjort; levert den med skikkelig motor! Går et par ganske ville Compact'er i Norge nå, så det er bare å hente ispirasjon. Begynner å bli brukbart med Solør-folk også her på forumet Lykke til med koplingsskjemaene!
Rabies Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Problemet med seriøs motorombygning på compact er jo at det ikke er alt som er plug and play... F.eks. hvis man skal ha M3 motor i en coupe så kan man skaffe en donorbil og bare flytte over delene man trenger. Mens på en compact så må jo ting modifiseres for å funke så da blir de andre E36'ene en enklere utvei. Hadde jeg fått en 3,2 i compacten min skulle jeg beholdt 316 merket på luka
thorern86 Skrevet April 23, 2008 Forfatter Skrevet April 23, 2008 plass har du nok av:) ss performance har jo bygd en BMW M3 M356 V12 Compact, 316 kaross på den. pluss dem har en vanlig til salgs å. 3.2 liter hvis jeg ikke tar helt feil. lå til 160 for en stund siden:P compacten kom jo med 323 motor. men ble ikke lagd så mange av dem. derfor nesten ingen som har effektanlegg. men blir spennende. skal nok få liv i den iløpet av neste helg;)
LianLi Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Disse du tenker på? Har EWS boks, hjerne, tenningslås med nøkkel, så det skulle gå greit med uansett hvilken model jeg putter 328 motoren i da?
thorern86 Skrevet April 23, 2008 Forfatter Skrevet April 23, 2008 det skal ikke jeg svare 100% ja på..men skal gå på e36 ihvertfall. ihvertfall det jeg har lest meg frem til..hehe.
LianLi Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Starta med motorombyggingen nå? Edit: Ahh, neste torsdag ja
thorern86 Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 da er motorbytte i boks etter mange timer med skruing. alt funker som det skal,eneste er at jeg må ha tak i kortere giroverføring men det får vente til jeg kommer til trondheim igjen. når det gjelder ews gjorde jeg ikke annet enn å bytte ut hovedboksen,bytte tenningslås og starte med den nye nøkkelen. men nå vet jeg ikke hvordan tenninga di ser ut? har en sånn sensor som jeg måtte flytte over bare. har ikke prøvd å starte uten den. så er ikke sikkert jeg trenger den. men starte på første forsøk ihvertfall:D slenger inn litt bilder..
JE Motorsport Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Dette kan bli morro, men sleng på et M50 innsug og åpent luftfilter mens du først er i gang. Da har du plutselig 190-195Hk Har hatt sånn Compact selv og er en morsom bil å kjøre
thorern86 Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Skrevet Mai 4, 2008 driver å lurer litt på det:) noe spes uftfilter du anbefaler? har et nå,men det er bare et jalla jeg måtte slenge på i farta. å har du noe tips til hvordan turtallet kan justeres så den hviser rett på skiva? tror den viser 1000-1500 for mye.har orginale instrumenter fra 318 enda.
cmn Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Blir artig det her! Går vel en del bedre enn med M42. hehe. Deilig med BMW 6'er og? Som jeg sa på tlf mener jeg det er en sensor du må ha for at turteller'n skal vise rett, som er forskjellig på 4 og 6-sylindra. Men husker ikke helt det der Sikkert noen her som vet! Ser fram til en testtur i kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå