Gå til innhold

Bmw 318/323ti compact prosjektet mitt!:) ny motor på plass..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åja, du fikk med tenningslås også?

Har kun nøkkel jeg samt EWS II enhet, den motakern (minste svarte boksen) og DME enheten.

Men den sensoren du tenker på er en sån ring som går rundt tenningslåsen sant?

Har ikke anskaffet bil å sette motoren i enda skjønner du, var i tvil om jeg bør gå for 95mod eller pre 95 mod.

Hvordan er det med kabling til de enhetene du bytter da, er de allerede i ledningsnette til bilen?

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
driver å lurer litt på det:) noe spes uftfilter du anbefaler? har et nå,men det er bare et jalla jeg måtte slenge på i farta. å har du noe tips til hvordan turtallet kan justeres så den hviser rett på skiva? tror den viser 1000-1500 for mye.har orginale instrumenter fra 318 enda.

Ville ha brukt K&N filter som er avskjermet fra motoren.

Tror det med turtallet løser seg selv når du har ledningsnett fra en sekser og skifter til sekser kombi-instrument :wink:

Skrevet

det er en sånn ring ja. som igjen er koblet inn på den minste boksen du har. ligger rett ved rattstammen. den andre store boksen ligger på passasjer sida,opp under handskerommet. alt har kontakter som passer;) ikke no problem å gå for en 95 mod. men aner ikke hvordan det funker med å teipe nøkkel osv.

Skrevet

Den ringen der skal vist kommunisere med nøkkelen, tror den leser av nøkkelen eller noe, tror hvertfall ikke nøkkelen fungerer uten at den ringen er til stede. Etter hva jeg har lest.

Men du tok å bytta ut hele tenningslåsen du da?

Kan du se om det er en slik tenningslås du har, det er en slik ring tilsvarende den du har?

billedeaspgs2.jpg

Skrevet

OKi, takker for svar. :)

Blir vel noe annet med 323 motor enn 318 motoren, hvor mye veier en slik compact da?

Blir det m50 innsug etterhvert?

Skrevet

null problem!:) går mye bedre, husker ikke eksakt i hodet. rundt 1100 kansje.

må se om det dukker opp noe m50 innsug etterhvert ja:D må bytte ut senkesettet å,hvis jeg ikke bare bytter til andre fjærer foran.. sank mer med med den nye motoren:P

• 4 years later...
Skrevet

Jøsses, fikk mye svar på ting her nå ja.!

Rart og se bilen min sånn.

den fungerer helt fint enda så du gjorde en bra jobb:)

m3 fanger og 18'' bbs lemans felger til sommern på den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...