sv90 Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 jeg driver og leker med tanken på og sitte en b25 motor i bilen min.. jeg har sjekket litt opp i om det er forskjelder på understell.. finner ikke noe annet en demper/fjærer... går det ann og sitte 6 syl demper og fjærer på en 92 mod is? btw.. noen som vet om m42 motor er turbo vennlig? (etter full motor overhaling ofc) takker for svar mvh stian
Pestario Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 Skal gå greit å sette over dempere og fjærer, da det er det samme karosseriet. Det skal ikke ha noe å si. Tror ikke det er så altfor lurt å sette på turbo på m42, da det vil bli altfor mye arbeid utenom. Ville da heller satt i en b25 i bilen. Øker greit nok med effekt da også, men fortsatt en del som må gjøres. Antakeligvis på motorfestene gjøres noe med (har hørt noen som har klart det uten å gjøre noe med dem men...), gir, diff, mellomaksel, ledningsnett, hjerne, pluss noen andre småting også... Uansett vil du få en del jobb, men tror nok at jeg heller ville byttet motor enn å sette på turbo... Det er min mening da
sv90 Skrevet April 13, 2008 Forfatter Skrevet April 13, 2008 takker for svar:) jeg jobber på jæger så jeg har en god del mekanikere som kan hjelpe:) har sjekket oppi dette med motor fester og det er andre motor fester men traversen er lik så går jeg får med motor fester fra den andre motoren så går de rett på den traversen:) er det samme luft mengde måler og lamda på b20 og b25 motorer ? kunne sjekka på jobben men får aldri tid:P
Pestario Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 Er nok forskjell på lmm. Den på b25 er større enn på b20. Fant ut det da jeg byttet motor nå, da luftfilteret fra b20 ikke gikk på b25. Så den må du bytte. Her er lambda liste fra GS. lambda B25: 11781735499 (alternativ vare) 11781735500 lambda B20: 11781735499 (alternativ vare) 11781738347 11781738331 Ser ut til at det er forskjellig originalt, men kan bruke uorginale omhverandre... Litt skeptisk på det der egentlig. Var faktisk dyrere med de alternative også...
sv90 Skrevet April 13, 2008 Forfatter Skrevet April 13, 2008 hmm.. er vel sikkert like greit og bytte ut med orginal deler takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå