RoaldJ Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 Selger en BMW E23 for en kompis av meg. BBS-front spoiler, 8x16 MIM (?) felger som er flasset litt. Det er altså en 745 med en 3.5 liter med turbo med turbotrykksjusterer satt på. Elektrisk vifte som starter etter bilen er stoppet er også montert til å kjøle ned turbo. Nå er den satt på ca 0,4 bar i trykk, men kan justeres opp en del (vet ikke helt til hvor mye) Motoren har nylig fått nyoverhalt topp pga. sprikke i den gamle. Kviteringer på at dette er gjort (ca 3500) følger med. Det ble også byttet det meste av pakninger i motor pluss ny vannpumpe. Den nye toppen skal være trykktestet og er ok. I den ene kviteringen fra en del år før motoroverhaling står det at det er feilsøkt på motor pga stopp. Det står da at bensinpumpa var noe svak, men ikke defekt. Jeg tror dette kan ha noe med at den nå fjusker av og til på "full" gasspådrag. Det er også mulig at det er kast i en eller flere felger eller bremseskiver, da det rister litt i rattet ved jevn kjøring og oppbremsing. Har hatt bilen på løftebukk nylig for å sjekke diverse oppheng i forstilling, men alt ser ut til å være i orden der. Noe utslitte dekk foran fører også til at den sporer litt. Det ble funnet litt rust i vals fra gulvplate til kanal h. + v. foran. Ca 15-20 cm. langt og under 0,5 cm bredt. Dette skal ikke ha noe innvirkning i EU-kontroll etter min mening, som den foresten skal inn på snart tror jeg. Det ble ikke funnet noe spesiellt som kan bli annmerket på EU. uten at turteller, bensinmåler, tempmåler og forbruksmåler faller ut når man trykker speedo helt inn. Det er ikke sjekket stort opp i dette, men mulig det er en løs ledning eller to her. Crom hjulbuene er ikke satt på pga rust, de skal være rustfrie etter det jeg har sett Ellers innvendig er den FULLspekket av utstyr. Varmeapparatet fungerer kun på fullt, men dette kommer nok av en defekt varmeapparat motstand. ALLE seter er i skinn og har oppvarming, men holdefunksjonen på bryterene er noe utslitt. Setene er elektrisk justerbare i nesten alle retninger, og alt virker, det samme med alle elektriske vinduer og takluke. Dørtrekk og deler av dashbord er også i skinn. I armlene bak er det mulighet til å opperere radio/kassettspiller. Det er alarm på den som skal virke, men har ikke satt oss inn i hvordan. Diverse bilder med komentar på noen... Liten bulk med liten rustflekk på bagasjelokk. Litt røyk på kald motor er da normalt Noen av bryterene i dashbordet har også litt dårlig holdefunksjon. Alle justeringer på setene foran virker, det samme med el.vinduer. Her er høyre baksete justert helt frem og ryggen bak. Her kan man opperere radio og kassett fra baksetet. kan også justere seteinnstilling til passasjerstol foran. 14,5" felger følger med til evnt. vinterhjul.. Turbo pluss "bleedventil" En god bunke med kviteringer fra ca 10år tilbake. Bud ønskes- send pm for å kontakte meg pr. tlf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 13, 2008 Forfatter Share Skrevet April 13, 2008 papirer på effekt før turbo ble justert ligger foresten i bilen.. 175 kW på hjula og 449,3 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennarl Skrevet April 13, 2008 Share Skrevet April 13, 2008 pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 13, 2008 Forfatter Share Skrevet April 13, 2008 tror bud rundt 40-50k bør være reelt. forje eiger kjøpte den for 65000 for ca 4-5 mnd siden, og har bare hatt forholdsvis store utgifter på den. som skrevet om motor f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Er denne på søre sunnmøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1816970 denne her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 14, 2008 Forfatter Share Skrevet April 14, 2008 denne står på Karmøy, like sør for Haugesund. Det er bilen i annonsa ja, men forje selger har nok ikke slettet annonsa. Altså nr. på annonse gjelder ikke lenger. Nytt nr. kan fåes på PM om noen er intresert i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Drømmeprosjekt om man bare hadde hatt + på konto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 14, 2008 Forfatter Share Skrevet April 14, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 16, 2008 Forfatter Share Skrevet April 16, 2008 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 18, 2008 Forfatter Share Skrevet April 18, 2008 prisen kan self. diskuteres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulus Skrevet April 19, 2008 Share Skrevet April 19, 2008 tror bud rundt 40-50k bør være reelt.forje eiger kjøpte den for 65000 for ca 4-5 mnd siden, og har bare hatt forholdsvis store utgifter på den. som skrevet om motor f.eks. Jeg avtalte å kjøpe denne for 18000 kr. Da skulle eier kjøpe nytt batteri og gjøre den kjøreklar så den klarte turen Haugesund-Oslo. Info over er ljug fra ende til annen ///Paul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 19, 2008 Forfatter Share Skrevet April 19, 2008 -For det første så har aldri denne bilen stått til salgs i Haugesund...? -For det andre så kan du begynne å skrive ned det som er ljug. -Å får det tredje så kan du gått ta dette på PM om du ikke har noe fornuftig å komme med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roqwolf Skrevet April 22, 2008 Share Skrevet April 22, 2008 Er den framleis til salgs? Hva er pris ? Hva med PPK? Min 732/745 ble rævkjørt for en uke siden,trenger erstatning-fartøy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 Jeg avtalte å kjøpe denne for 18000 kr. Da skulle eier kjøpe nytt batteriog gjøre den kjøreklar så den klarte turen Haugesund-Oslo. Info over er ljug fra ende til annen ///Paul Hadde du sjans til å kjøpe denne for 18000? Hvorfor gjorde du det ikke? Det synes jeg hørtes billig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg