Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har et problem med mitt vindusspyleranlegg i min BMW E36 Touring 1995. Fylte litt grådig tynn spylerveske i tidlig vinter (tidlig januar) og bilen ble satt inn i fjøset i slutten av januar. Da så alt ut til å funke bra. I fjøset skal det ikke ha blitt mye under 0 grader, men likevel da jeg tok bilen i bruk i midten av mars ville ikke vindusspyleren virke. Det er væske på tanken, jeg har sjekket alle sikringene, men den vil ikke virke.

Har hørte etter den vante spyler-duren både med og uten motoren i gang. Kan det være motoren som ikke har tålt den tynne blandingen og sprukket, eller kan det være noe annet? Er det noen som har noen gode feilsøketips til å begynne med?

Takk! :)

Skrevet
Min spylermotor tok kvelden etter at madammen fylte på rent vann.

Så du byttet bare motoren og alt fungerte som det skulle? Hadde det vært kaldt da eller, hva skyldtes det at den tok kvelden? Får vel ta en titt på min motor og se om jeg får til noe ;)

Skrevet

Åpnet opp og spratt opp pumpa, fant ut at motoren hadde rustet fast, sansynligvis en blanding av vann som hadde trengt ned i motoren ovenfra over tid, og at spylervæskeblandingen var litt tynn, slik at den førte til rusten også. Fikk løst opp rusten og satt den inn med litt 3-36 og et nytt lag med lakk og pumpa er god som ny!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...