appen Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 nylig kjøpt meg en 523i 96mod. den virket veldig tight å fin å gire med, de første dagene, men nå her forleden gikk giringen over til å bli et mareritt. Clutchen er slitt, og bør vel egentlig byttes. Men jeg er ikke sikker på om det bare er clutchen sin feil... frykter at noe er i veien med girkassa og. Det som skjer er at når jeg f.eks skal gire fra 3. til 4. så stopper girspaken i nøytral, og vil ikke i 4. (akkurat som om clutchen ikke kobler ut) men turtallet synker ned på tomgang, å likevel vil den ikke gå i gir, men slepper jeg clutchen, å trykker inn på nytt, så går det fint å gire. Dette problemet oppstår bare når jeg er over +-2200rpm før jeg girer. Man skulle tro clutchen ikke koblet ut, men når jeg trykker inn clutchen så synker jo turtallet, så da burde det vel gått fint å gire. Farten jeg kjører i tror jeg ikke har noe å si på dette problemet.
Bonden Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 Clutchen er slitt som du sier da sjer akkurat det som du beskriver ,den frier ikke ut og butter da imot neste gir .
appen Skrevet April 14, 2008 Forfatter Skrevet April 14, 2008 okei... Men det jeg ikke skjønner er at jeg må koble inn, og koble ut igjen for å få den fra nøytral til 4.
ice69 Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 Må ha en gammel bmw du, siden du må dobbelt clutche
TheBirg Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 Prøv og bytt clutch og se hvordan det blir før du bekymrer deg for mye. Ved "dobbeltclutching" forandrer du omd. på akslene inne i kassen og giringen får andre premisser.
ice69 Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 Beklager innlegget, skal ikke holde narr av en som har problemer .er enig med "thebirg" mvh ice69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå