Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som skjer når jeg manuelt trykker ned dørlåsen så spretter den opp igjen. Etter å ha tatt av panelet fant jeg kabler som hadde løsnet eller revet av :shock:

Kan noen forklare hva hver av disse enhetene gjør og deres funksjon og hvor de løse ledningene skal stå på den hvite kontakten?

På den hvite til venstre er 3 ledninger løsnet:

cx2ekxhsor3zefvar8fe.jpg

Selve kontakten:

hy9kiqpi7wwhcgipc0e5.jpg

De løse ledningene, den med to kabler i går til dørlåsen.

s1srobbiz29xaty30qu2.jpg

En liten ting til: hvor finner jeg: Central locking modulen?

Skrevet

de kontaktene er jeg desverre usikker på, men sentrallåsmotoren sitter festet oppå låsemekanismen på døra. Er en svart plastik boks på ca 10x5 cm.. Plassering: rett under det utvendige dørhåndtaket, bare på innsiden av døra..

Skrevet

Vet ikke hvor mye dette hjelper, men her ser du ihvertfall hvor de forskjellige koblingene går på dørhåndtaket, kan hende noen andre også ser lettere hva det er utifra disse bildene:

r3w0rkn53emwptiylqhm.jpg

mkj3wnp9pxhyp2ft3zzj.jpg

Skrevet

Ser ut som de 2 brune ledningene som kommer fra dørlåsen skal site oppå den hvite kontakten din.. og så er det å finne den siste løse ledningen som mangler..

Skrevet

Tusen takk for svar igjen Rierfarn :) Da skal den siste løse ledningen inn i bunnen av den hvite kontakten ser jeg :D

Takker så mye for bra og utfyllende forklaring med supre bilder av systemet :D

Skrevet

jeg har ett lignende problem med min e36 coupè, bare der med vinduet, når jeg tar i dørhåndtaket går vinduet automatisk ned 2 cm, men når jeg slipper dørhåndtaket går vinduet opp igjen! Hva er feilen da?

Og tips til hvordan å få ut dørhåndtaket på en coupè? må man ut med vinduet får å få ut håndtaket?

Skrevet

Nå har jeg koblet til di løse ledningene, når jeg da har døren åpen og manuelt trykker ned låseknappen så spretter alle knappene øyeblikkelig opp igjen men om jeg har døren lukket når jeg trykker ned låseknappen så forblir dørene låst :?

Det må være en aller annen forbindelse med bryteren som aktiverer lyset i bilen når døren er åpen som feiler :? Nå går det helt rundt for meg her, men jeg gir meg ikke før jeg finner ut av det.

Det er jo kjedelig å bruke nøkkel får å låse bilen :roll:

Når det gjelder deg Kobar så går ledningene fra dørhåndtaket inn på den grå kontakten helt til høyre i bildet, mener å ha sett her på forumet at vinduet skal gå ca 2 cm ned når du åpner døren for så å gå tilbake til stengt når du lukker den.

Skulle da tro at samme bryter som aktiverer kupelys når du åpner døren har med dette å gjøre men jeg vet ikke sikkert. Skal studere koblingsskjemaene og gi deg tilbakemelding om jeg finner ut av det, eller kanskje noen andre her inne på forumet sitter på løsningen :)

Skrevet
jeg har ett lignende problem med min e36 coupè, bare der med vinduet, når jeg tar i dørhåndtaket går vinduet automatisk ned 2 cm, men når jeg slipper dørhåndtaket går vinduet opp igjen! Hva er feilen da?

Og tips til hvordan å få ut dørhåndtaket på en coupè? må man ut med vinduet får å få ut håndtaket?

Legger ved skjema:

oozrz6i38whfoewxuxks.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...