bmw_roadkill Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 slått topp? kan det være no annet som fororsaker minimalt oljeforbruk, ryker litt extra av bilen .spes v pådrag. m52TUb20 slått topp ventiler som lekker svetting av topppakning no mer det mulig kan være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Har den motoren gått mange kilometer? Kan være flere årsaker til oljeforbruk. Dersom det kommer blåaktig røyk rett etter start (varm motor som har stått 5-15 min.) eller etter at bilen har trillet ned en bakke og bremset på motor, så er dette gjerne tegn på lekasje over paraplyer og slitte ventilstyringer. Ta en lekasjetest (ikke kompresjonstest) så vil du ha mulighet til å avsløre om trykket kommer opp ventiler eller ned rundt stemplene. Ellers kan det jo skyldes slakke / slitte stmpel/oljeringer, glatte sylindervegger, feil olje, etc. Det er nesten umulig å si hva som feiler din motor uten å ha flere opplysninger / kjøre noen tester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 byttet tennplugger nå for det er den enkleste å eliminere, og jeg tror fan det var at 2 av di var så slitt at de ikke tente opp all suppe.. kjøpte nye 4arma plugger ,og nå ser jeg ikke tedens til noe røk.. de pluggene har vel aldri vert bytta før tror jeg? var ikke no stift igjen på de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 byttet tennplugger nå for det er den enkleste å eliminere, og jeg tror fan det var at 2 av di var så slitt at de ikke tente opp all suppe.. kjøpte nye 4arma plugger ,og nå ser jeg ikke tedens til noe røk.. de pluggene har vel aldri vert bytta før tror jeg? var ikke no stift igjen på de...tok en komp test også for å sjekke om toppen har slått seg men alle lå rundt 13 1\2 jevn og fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Flott. Da blir du sikkert kvitt oljeforbruket ditt også. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 det gjør jeg nok ikke.. men nå damper det ut av potta som det skal... før var det en hvit sky som biler bak kjørte pent igjenom.. nå r det bare "damp.. men ska ta en ventilsjekk på den. ,men hadde det vert ventil så går jo det rett i sylyndern. ogderme tjukk røk.. r no muffins der,kanskje den sveter med 2 t`er.. olje forbruk ,hvit røk ,men nå normal etter tenplugg bytte..? trøtt å jævli gjeesp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå