drunken' Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Skal legge om til sommerfelger nå snart, og tenkte å ta evnt rust som måtte avsløre seg i hjulbuene. Har sett at det er litt rust på ytterkant av hjulbua, så skal fjerne det. Tenkte jeg skulle pusse ned rusten, evnt bruke rustfjerne eller rustomdanner. Hvordan er deres erfaringer med rustfjerner eller rustomdanner? Tenker da på turtelwax sine produkter..
Hoem Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 De suger, først sandblåser du(eventuelt bruker stålbørste på trill om du ikke har tilgang på sandblåser, men dekk til resten av bilen) Så drar du på wurth og kjøper ruststopp grunning, enten på boks eller på kanne. Det påfører du en 3 strøk, så tar du og sprayer på med sink og så er det bare til å hive på lakk.. pass på at sinken er overmalbar!
drunken' Skrevet April 15, 2008 Forfatter Skrevet April 15, 2008 Okey.. Hvorfor er ikke turtelwax sitt produkt bra nok da? Skal jeg kjøpe rustomdanner, eller rustfjerner?
Håkon318is Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Bra tråd Håper det er noen smarte hoder der ute som kan gi skikkelig med tips. Takk til "Hoem".
jonnis Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 På båten jeg jobber så bruker vi noe rustfjærner som heter ferrobet. Personlig syns jeg det funker bra. Spraye det på å la det trekke inn en stund å bruk stålbørsten litt så får man vekk overflaterusten iværtfall
Nøstbakken Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Vil anbefale eit stoff som heiter Neutra rust 661. fungerer glimrende, 3 støk med det og lakkere med grunning og lakk over det så får du eit glimrende resultat..
Nøstbakken Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 På båten jeg jobber så bruker vi noe rustfjærner som heter ferrobet. Personlig syns jeg det funker bra. Spraye det på å la det trekke inn en stund å bruk stålbørsten litt så får man vekk overflaterusten iværtfall Ferrobet er eit god stoff til å vaske vekk rustreninger og div , men det er vel ikkje akuratt eit rustfjernings middel. zink spray, som er nevnt ovenfor vil eg anbelfale deg å styr unda. Jobber som Matros og har bruk ferrobet , zink spry og masse sånt. Men Neutra rust 661 er veldig veldig bra. Den tar ut oksygen fra rusten og stopper all rustdanelser...
jonnis Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Hehe, ja er selv motormann så rustfjærning er ikke det jeg driver mest med Som matros regner jeg med at du har fjernet en del mer rust enn meg
Hoem Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Zink spray alene er å unngå ja ! Det hadde jeg uten tvil også styrt unna, men kombinert slik jeg har skrevet er det bra ! Du skal kjøpe rustfjerner, ikke rust omvandler! Andre gode produkter er ferromax og corrofix kan kjøpes fra : http://www.chemical.no Jeg testa turtle wax og fikk ikke samme gleden som ved bruk av corrofix, som faktisk fungerte.. Neutra rust 661 fungerer på samme måte som corrofix. NCT bruker produkt som har vært ute i nordsjøen lenge forresten !
jallaask Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 eg ville ikke brukt sink spray før lakkering...da sink spray innholder ett slags fett å da blir lakk resultatet ikke noe bra....eg ville sandblåst, og påført nutra rust, grunna, lakkert og påført klarlakk har gjort det sjøl og rusta har ikke komt tilbake her...
bmwhans Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 ja. bruk rustgrunning rett på sandblåst/pussa stål. og styr unna sånne brunox produkter. disse lager bare en plasthinne og det blir fuktig under..
Hoem Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 eg ville ikke brukt sink spray før lakkering...da sink spray innholder ett slags fett å da blir lakk resultatet ikke noe bra....eg ville sandblåst, og påført nutra rust, grunna, lakkert og påført klarlakk har gjort det sjøl og rusta har ikke komt tilbake her... Det er da strengt talt avhengig av hvilken sink du velger.. Bruker wurth der også jeg forresten.
Nøstbakken Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 eg ville ikke brukt sink spray før lakkering...da sink spray innholder ett slags fett å da blir lakk resultatet ikke noe bra....eg ville sandblåst, og påført nutra rust, grunna, lakkert og påført klarlakk har gjort det sjøl og rusta har ikke komt tilbake her... Det er da strengt talt avhengig av hvilken sink du velger.. Bruker wurth der også jeg forresten. ja det er stor forsjel på div sink produkt ,selv bruker eg crc sin zink produkter, å det er vel ein av dei beste. men dei har ikkje noko å gjøre
Johnny Bravo Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 hvor kjøpes det 661 stoffet? i butikk tenkte jeg på, ikke på nettet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå