ProToZyKo Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 For noen dager siden skulle eg ta meg en kjøre tur, eg kjørte vel i 1 minutt før ratte ble merkelig, det ble plutselig veldig tungt så lett, nesten som det nøkker når eg svinger. Eg tok da å fikk bilen i luften for å ta en titt, kunne ikke se noe feil med det første så eg prøvde da å vri på ratte i luften, eg kunne enda kjenne problemet. Eg tok da å snudde på hulene for hånd, di var ganske tunge og det kom en lyd når eg gjorde det. Så skrudde eg av tannstangen kjente på hjulene igjen di gikk helt fint så prøvde eg å vri på den saken som går til ratte og kunne ikke finne noe slakk eller noe gale der, så eg tenker tannstangen er gåen. Men er det snakk om gåent lager? Kan den fikses eller må eg kjøpe ny? Og har eg gjort ting rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Tårnlager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProToZyKo Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 Da mener du det som sitter i tannstangen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Kunne lagt ut mer info om bil osv? Evt sendt meg PM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet April 15, 2008 Share Skrevet April 15, 2008 Snakk om e30? Er det slik at det fungere fint å svinge, men når du retter opp må du liksom "over kneika" ? Isåfall kan det være det leddet som sitter mellom tannstaget og rattstammen. Har akkurat hatt samme symtomer som deg, og der var den ødelagt hos meg. Ganske greit å bytte egentlig, løsne boltene på tannstaget (jeg løsnet også styredemperen for å få ned tannstaget fra festet sitt) så er det bare å løsne skruene på leddet og bytte Snakk om leddet på bildet her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProToZyKo Skrevet April 15, 2008 Forfatter Share Skrevet April 15, 2008 Det bilde funka dårlig Glemte bil info ja BMW E30 320I 1987 automat gir og mekanisk styring. Men eg fant ut av det det var ikke tanngstangen men leddet som går til rattstammen, eg burde jo kjent det der i går men tenkte ikke over at den skulle gå den veien, den gikk 2 veier den skal jo gå 4, triste er jo at eg skrudde av ene endeleddet for å ta av tanngstangen eg kunne jo tatt av indre ledd men lærte noe av det og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Det var det leddet jeg snakket om, mitt var også gått føyken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå