hnilsen Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Jeg har et problem som har kommet og gått. Noen dager kan det skje 3-4 ganger i løpet av kort tid, mens andre dager skjer det ingenting. Når jeg kjører på veien, så kan bilen plutselig nykke kraftig, som om den mister all effekt i et halvt sekund. Den kjører fint igjen etterpå. Når dette skjer på tomgang, så slukkes motoren. BMW E39 1997 520i Touring Jeg tenkte å fylle opp full tank med masse kondensfjerner, og kanskje skifte bensinfilter i forkant. Eventuelle feil kan være luftmassemåler eller lambdasonder? Luftfilter? Noen som har opplevd noe lignende? Skrekken er hvis det er noe galt i hjernen eller i bensinpumpen.
hnilsen Skrevet April 17, 2008 Forfatter Skrevet April 17, 2008 Noen som har noen tips om hva som kan være galt? Er litt fortvilende
lagrinn Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 har du prøvd og koble vekk luftmengdemåleren din, mener den skal gå i nødprogram når den ikke er tilkoblet og det hender det fungerer selv om den er def, har du sett om slangen i mellom lmm og innsuget ditt er hel?
hnilsen Skrevet April 17, 2008 Forfatter Skrevet April 17, 2008 har du prøvd og koble vekk luftmengdemåleren din, mener den skal gå i nødprogram når den ikke er tilkoblet og det hender det fungerer selv om den er def, har du sett om slangen i mellom lmm og innsuget ditt er hel? Jeg renset den i går, men fikk ikke tid til å kjøre med den. Byttet luftfilter og renset lmm'en (med startgass). Kan godt være det gjør susen, men jeg ønsker også å forstå hvorfor den skal kutte helt ut hvis jeg går på tomgang etc. Hvis jeg koblet ut lmm'en - hvordan vil bilen kjøre da? Skal jeg kjøre med det i noen dager? Det skjer ikke hele tiden, nemlig. Alt ser helt og pent ut, og jeg får ingen feilmeldinger på dette. Burde den ikke gitt feilmelding hvis lmm'en er ødelagt?
Bimmerlars Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Hjelper ikke å rense LMM. Grei måte å sjekke den på er å kjøre er-verdier med et diagnoseapparat og sjekke om den sender riktige signaler til hjernen. Sjekk belgen mellom LMM og gasspjeld nøye etter rifter/sprekker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå