EBørøsund Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Har kjørt på 19" på vogna mi noen uker nå, og er kjempefornøyd. Men siden det er bredere dekk forran enn bak tenkte jeg at det kanskje ikke var så dumt å skaffe noen papirer på det. Ringte så til BMW norge å hørte om de hadde noe dokumentasjon på om det var lov. Å fikk et bra slag i tryne, det var vist ikke lov å kjøre touringen på 19", verken med singelbredde eller dobbelbredde. Flere som har hørt det? Var vist noe med at den hadde skrå demper å fjær( eller belg i mitt tilfelle da).. Trudde jeg kunne hive på 19, å til å med 20 sålenge det ikke oversteg lovlig differanse på rulleomkrets å subing i skjerm..
tmp Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Det er bare tull, det bmw da sier. Viste bilen min hos BT ifjor, pga senking, og da spurte jeg om akuratt felgstørrelse på den. De sa at så lenge rulleomkretsen ikke overskred ett satt % av orginal mål, og ikke felgene stikker på utsiden av skjermen, va det lov. De skreiv inn 19" i vognkortet mitt de. Null problem!!!
Gunnar Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Fikk samme svar som tmp av BT ang. 20" på min E38. +/-5% rulleomkrets, og maksimal sporviddeendring på 15mm (7.5mm på hver side), så skulle det ikke være noe problem.
-Anders- Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Du har bredere dekk foran enn bak? Eller mener du motsatt.
EBørøsund Skrevet April 17, 2008 Forfatter Skrevet April 17, 2008 Kanskje litt uklart formulert, er bredere bak enn forran ja:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå