Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår gikk lysa på bilen min litt bananas.

Dersom jeg har av tenninga sjer det ikke noe om jeg setter bryteren på parklysstille.. Hverken lys i instrumentet, eller noen annen plass på bilen. Dersom jeg derimot skrur på tenninga fungerer alt som det skal.

Testa også å switche over til vanlige lys når jeg var ute å kjørte, framlysa fungerte av og til (ikke hver gang) mens bake var både lyset fra lyktenne og skiltlyset dødt..

Hva har skjedd? Lysmodulen?

Skrevet

Lukta plutselig ekstremt svidd da jeg var ute å kjørte nå nettop, fant ut at det var selve bryteren som var kaputt..

Skrevet

Bytta bryteren dagen etter jeg fant ut at den var kaputt, men har fortsatt enkelte problemer med lyset.

Dersom tenninga er av fungerer ikke parklysa, mens de fungerer fint når tenninga er på..

I tillegg til dette fungerer INGENTING av instrumentlys når jeg har på vanlige kjørelys.. (Instrumentlyset fungerer på parklysstille)

Skrevet

Ingen som har peiling på elektriske problem?

Kan det vere ett relè eller en sikring? Tviler på det med sikringa men...

Skrevet

Kjenner meg litt igjen i dette..Det som skjedde hos meg, er det samme som du beskriver..Byttet lysbryter, men det var nett likt..Parkerings lys problemene ordnet jeg med å legge opp nye ledninger, da jeg ikke fant ut av noe av det elles..Men jeg beholdt den orginale knappen inne i bilen, dermed så var det ordnet.(Sjekk også reelet til lysene, dette befinner seg i motorromet i sikringsboksen) Instrument belysninegn er annen sak..Nede på venstre side ved rattstammen er 3 reeler. Det ene av de styrer baklysene og instrument belysningen. Det jeg gjorde her var å kople instrument lysene i lag med baklysene, da baklysene alltid er på så lenge tenningen er på. Ideelt sett er det nok ikke den beste løysingen, i og med visst sikringen til lysene går, går også lyset i instrumentet. Men det er bedre en ingen belysing..Håper dette kunne gi deg noen tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...