bmw335i Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 hei..noen som har tips på hva d kan være når motoren plutselig stoppa og nå vil dn ikke starte igjen.? har ikke gnist til pluggene..coilen er i orden,oxo har jeg bytta svinghjulsføler..hmm
skien Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Jeg var borti en 325 en gang som heller ikke ville starte men på den så var det 2 følere på svinghjulet som stod like over hverandre vet ikke om det er det på din
Fliid Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Du sier coil er i orden, betyr det da at du har gnist ut av denne? Hvis de er så tifelle så er det jo bare og se hvor gnisten stopper henn. Om du har gnist inn til rotor og om du har gnist ut av fordelerlokk osv. Hvilken modell er motoren din ?
bmw335i Skrevet April 17, 2008 Forfatter Skrevet April 17, 2008 skien : ja d e 2 følera over hverandre, men eine e t hastighetsmåler.. Fliid : hmm ja, hadde hjælp da vi sjekka coil,og e ikke så god på elektrisk feilsøking..har du nå tips kanskje? ka som æ ska mål og kordan..? forrige eier mente d var en 86/87 mod motor.m20b25
integrale8v / ELS Tuning Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Det er en "tapp" på svinghjulet som gir signal til ene føleren, det har hendt att disse har brekt av...
Fliid Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Først og fremst skjekk om det er god kontakt på svnighjulsfølerene og ikke synlig brudd på kabel. Skjekk og at jordingen på motor er helt, denne går fra bunnpanne til karosseri. Titt litt så ser du den ; ) Mitt andre tips her på Torsdags kvelden før du har skjekket noe videre er og skjekke selvfølgelig hvor lang gnisten kommer. Jeg tar nå feilsøkingen på høyspenningssiden og trinn for trinn, du får skjekke og gi tilbakemelding for hvor gnisten ikke er tilstede. En fordel og være 2 stk. under dette arbeidet. 1. Skjekk gnist ut av coil. Ta av pluggkabelen som sitter i midten og (er jo bare en : ) ) . Stikk en trekker nedi der. Er en blank tapp der også. Kinn motoren, mens person nr. 2 observerer om det gnistrer nedi der. Coil er nr 1; http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/9228.gif 2. Skjekk at det kommer gnist ut av den kabelen som var tredd nedpå coilen. Følg denne kabelen, den skal gå til senter av nr. 2 ; http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/9255.gif Ta av pluggkabelen på del 2, den som kommer ifra coil og se etter gnist. Det kan du gjøre ved og sette på en plugg (som er frisk) og legge den mot gods. Kinn og observer om det gnistrer. 3. Ta av pluggkablene av pluggene (alle 6 stk, så slipper du og få noe uforventet start om dette skal skje på 5 sylindere) . Sett i en frsik plugg i kabelen og skjekk etter gnist. legg mot gods. Kinn og observer- Etter vært trinn så skal pluggkabel settes tilbake på plass før du fortsetter på neste trinn. Edit; Det integrale8v nevner er noe jeg glemte og skrive (satt og skrev mens han la til innlegget) og kan være en årsak utifra hva jeg husker. Magnetene, tapp osv. hender ikke er til stede lenger plutselig, og da ender man opp med "ingen start". Men har du gnist ut av coil så er ikke disse følerene skyld i problemet.
driftbimmer Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 på v innerskjerm sitter det to reeler,se om de er i orden,aner ikke hva de er til,men har opplevd at det ene der har gått i stykker har da gnist inntil coilen,men ikke videre...
bmw335i Skrevet April 18, 2008 Forfatter Skrevet April 18, 2008 Fliid: takk for fyldig svar har vært på verkstedet i dag å feilsøkt litt,og funnet at relè til bensinpumpa og tomgangsmotor på v. innerskjerm hadde for lite strøm til å slå inn..så laga mæ en bryter på dette intil videre..bimmern starter og går nå .. takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå