Gå til innhold

Hjelp! - problemer med montering av focal frontsett (bilder)


Anbefalte innlegg

Bilen er en e36 Touring '97. Har hørt at Focal 130A1 bare skal passe rett inn, men jeg har noen småproblemer.

Jeg har tatt ut "holderene" til de gamle diskantene og fjerna den midterste delen. Trengte bare file litt så passa de nye diskantene rett oppi. Her er holderen.

t1pbftuywpppgqs6wvap_thumb.jpg

Her har jeg snudd den og satt diskanten oppi. Problemet nå er at jeg ikke får på gitteret som jeg måtte brekke løs først (ble litt herja). Diskanten stikker litte grann høyere, og det var så liten kant på gitteret....pluss at den er umulig å få ned i sporet rundt fordi det er små "plastbiter" rundt hele som må ha vært smelta da de satte gitteret oppi (det var de som holdt gitteret så jævlig fast). Noen tips?

28buqidzf9t913dujsdr_thumb.jpg

Så til mellomtonen nede ved sparkepanelet. Her er "isolasjonen" som satt bak høytaleren. Skal jeg bare drite i å bruke den?

kn1v77c2mfg0mdpwryea_thumb.jpg

Jeg har fått tak i noe dynamat og tenkte jeg skulle bruke formen over som mal (bare flaten) for så å feste det på metallet her rundt hullet til mellomtonen. Er det gunstig eller meningsløst?

6945rnlk2nh0v8vmhml9_thumb.jpg

Til slutt, så var det kablene. Jeg ser at signalkablene til mellomtonen og diskanten er stripsa sammen....går de til et originalt delefilter som jeg må fjerne eller hvor ender de opp? Tenkte å bare bruke de gamle kablene. Jeg har ikke forsterker foreløpig, men har kanskje planer om å kjøpe en i fremtiden.

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg hadde e36 og monterte frontsett, så la jeg an diskanten på baksiden av den braketten og limte den fast med limpistol.

så tok jeg å klippte av kabelen til høyttaleren i døra nede ved sparkepanelet under dasjbordet, og koblet det til delefiltret som jeg stripsa fast under der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg hadde e36 og monterte frontsett, så la jeg an diskanten på baksiden av den braketten og limte den fast med limpistol.

så tok jeg å klippte av kabelen til høyttaleren i døra nede ved sparkepanelet under dasjbordet, og koblet det til delefiltret som jeg stripsa fast under der.

Ok, så kabelen som opprinnelig gikk videre til diskanten ble "hengende", så la du kabler fra delefilteret både diskant og mellomtone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...