Gå til innhold

Hvor kjøpe KRAFTIG foring til diff oppheng e30?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært en del plaget med at hjulene "hopper" når det er vått føre og jeg spinner rett fram, men så viste det seg at foringen på diff opphenget var sprukket i nedkant, så det kan være derfor.

Skrevet

har ikke prøvd d selv, men ser d ofte blir gjort på "ppf" bilene. kan jo være slitte storforinger eller slitne dempere/topplager også som gjør d

Skrevet
har ikke prøvd d selv, men ser d ofte blir gjort på "ppf" bilene. kan jo være slitte storforinger eller slitne dempere/topplager også som gjør d

ALT er nytt i understellet mitt, poly foringer, linkarmer, gule koni. Alt er helt nytt, forutenom diff foringen som er sprukket...

Skrevet

du nevte netopp feilen din der. GULE KONI. det funker ikke på e30 hvis du ikke vil ha en bil som stepper med bakhjula. kompis av meg sliter med samma problem. han har nylon foringer i hele bakstillinga samt diff opphenget men den stepper like fordømt. han har fk kønigsport coilovers og der har vi kommet fram til at dempern ikke er samkjørt med fjøra rett og slett. demperen blir for mjuk.

jeg har nylon foring på diffen min samt poly i hele bilen. jg kjører D2 coilovers og jeg har ikke antydning til stepping uansett føre.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet
du nevte netopp feilen din der. GULE KONI. det funker ikke på e30 hvis du ikke vil ha en bil som stepper med bakhjula. kompis av meg sliter med samma problem. han har nylon foringer i hele bakstillinga samt diff opphenget men den stepper like fordømt. han har fk kønigsport coilovers og der har vi kommet fram til at dempern ikke er samkjørt med fjøra rett og slett. demperen blir for mjuk.

jeg har nylon foring på diffen min samt poly i hele bilen. jg kjører D2 coilovers og jeg har ikke antydning til stepping uansett føre.

mvh

Thorbjørn R

Tror nok du er inne på noe, koni har vel kun demping på returen?

Altså lett å trykke inn, men drit tung å dra ut.. Har lenge tenkt på om det kan være en del av problemet.

Skrevet

Det har med resonans. Koni er ikke verre enn andre. Og for den den del: Koni er relativt stivere på utdemping og relativt mykere på inndemping. Det betytyr ikke at Koni har "kun demping på returen".

Skrevet

Uten kompromiss, kjøp skikkelig coilover bak. Kompenser med matchende fjær i orginalholderen for å få litt av opp/ned belastningen fordelt (ingeniører får svare på hvor mye det har å si), med mindre du ikke vil forsterke tårnlagerinnfestning radikalt. Tankpåfyllinga må moddes/fjernes dog, men skal man ha noe som funker 100% ved steinhard tukting, f.eks ved drifting så er ikke noe annet dugende. En bekjent av meg har kjørt med dette i snart et år, og det funker visstnok veldig bra. Jeg vet PPF selger coilover bak, så det er lurt å undersøke hvor stor plass den evt tar og om det finnes utvalg i fjærer og reservedeler. Vet at f,eks Öhlins fører coilovers bak til E30 med bøtter av justeringsmuligheter. Men ting koster skal man ha det perfekt, dessverre.

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Dette er som sagt en kompromissløs løsning, det var ikke ment som en sammenlikning. Det virker som om mange åpenbart irriterer seg over denne "hoppingen" bak, spesielt mer i disse "hardcore" driftetider. De vil komme den til livs (?), derfor kommer mitt forslag. Første og siste setning i mitt forrige innlegg synes jeg oppsummer essensen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...