Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dessverre mere dårligere nyheter til deg:

Påtaleveiledningen sier ubetinget fengsel i hastigheter mellom 106 og 112 km/t i 60 sonen. Så sier påtaleveiledningen at det blir 12-16 måneders inndragningstid på førerkortet

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg hadde akkurat samme fart som deg nor jeg ble tatt i laser kontroll i 60 sona for 10 år siden og fikk 18 mnd uten lappen og 21 dager i bure pluss 2000kr i bot,somjeg aldri fikk tilsendt.En lærepenge for meg kan man godt si.Så du er ikkje den eneste som har gjort noe dumt,mange moralprekner fra folk her,som heilt sikkert har gjort mye dumt selv.Hold oss oppdatert hvordan de går.

Skrevet

faktisk så var politet veldig høflige å greie.. de synes nesten synd på meg.. han ene nevnte også at de pleide stå der ofte og det var 60 sone og slike plasser må jeg passe meg,jeg tolket det slikt at han ikke var særlig enig med fartsgrensa men måtte gjøre jobben sin.

veien var helt bar,det var mørkt og ingen trafikk.. og jeg kjørte forbi på en oversiktelig vei..

Skrevet

feil. det er 116 eller 118 som gir ubetinget fengsel, hadde selv 114km/t i 60sona, du kan forvente fra 16mnd, for på 114 så går grensa fra 12-16mnd åver til 16-20mnd;) så du kan forvente deg godt åver året uten kort, jeg soner selv ennå på denne straffa, men greide krangle meg ned til 8mnd heldivis:o så neste torsdag har jeg oppkjøringstime faktisk;) dommen din blir nok til en dommer å avgjøre, så var jeg deg ville jeg ha funnet på noe som at du umuli kunne hatt så mye, eller at målig delvis ble tatt i 80sone, de sa jeg, så dommer trodde meg og tok det med i beregningen å kutta farta mi ned til 100;)

Skrevet
feil. det er 116 eller 118 som gir ubetinget fengsel, hadde selv 114km/t i 60sona, du kan forvente fra 16mnd, for på 114 så går grensa fra 12-16mnd åver til 16-20mnd;) så du kan forvente deg godt åver året uten kort, jeg soner selv ennå på denne straffa, men greide krangle meg ned til 8mnd heldivis:o så neste torsdag har jeg oppkjøringstime faktisk;) dommen din blir nok til en dommer å avgjøre, så var jeg deg ville jeg ha funnet på noe som at du umuli kunne hatt så mye, eller at målig delvis ble tatt i 80sone, de sa jeg, så dommer trodde meg og tok det med i beregningen å kutta farta mi ned til 100;)

Det er godt mulig det, jeg sakset bare det ifra Nettavisen hvor det er seksjonsleder ved trafikkseksjonen Sentrum politistasjon i Bergen som utaler seg......

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1695090.ece

Skrevet

Føler med deg, dette er kjipe greier og er mye fortere gjort enn man tror. hvem har ikke hatt 114 i en forbikjøring i 80... ser d var 60 der,men er ikke alltid like greit å få d med seg.

har hatt lappen i snart 10 år og jeg mista den i 7mnd en gang. d var en kjip tid. 126km/t i 80-sone

fikk du kjøre hjem etter denne glippen?

Skrevet

fikk heldigvis kjøre hjem ja..uff over 1 år uten lappen kommer til å bli tungt.. var vist ikke lov og kjøre moped heller.og må vist ta oppkjøringa på både bil og motorsykkel igjen.

Skrevet

Det er godt mulig det, jeg sakset bare det ifra Nettavisen hvor det er seksjonsleder ved trafikkseksjonen Sentrum politistasjon i Bergen som utaler seg......

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1695090.ece

okei;) men har papira der det står jeg;) krangla i 6mnd med politiet jeg om saken min som gjaldt de samme;)

Skrevet

Huff. Så kjedelig. I know the feeling. Har vært uten lappen i 5 måneder nå, men det går seg til, selv om det er vondt å ikke kunne kjøre rundt når man skal noe.

Skrevet

ble tatt selv igår i 134.81 i snitt av up i 80-sone.. er i prøvetiden så blir nok endel mnd.. åssen er det derre med å kjøre moped ? har den regelen gått ut? er isåfall ikke mange årene siden.

Skrevet

detta var ikke noe fint nei :( tror du kan regne med litt fengselstid ja, i allefall når det var 60 sone. men de var i det minste rolige da de stoppa deg. her i byen blir du nesten dratt ned i grøfta og gitt et nakkeskudd hvis du blir stoppet av feil UP... :(

Skrevet

Kondolerer :(

Jeg ikke kan fatte å begripe hvorfor i h..vete det er 60 sone på den plassen!

Det er jo en av de mest oversiktelige og øde plassene mellom Lyngdal og Kristiansand.

(Har forøvrig vært over 60 der selv :lol: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...