Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hmm.. visst du ble målt til 114 så har du vel hatt høyere fart? Er det snittfart de har målt på deg?

Skrevet

En kamerat av meg ble tatt i 142,6 km/t eller noe i 100 sonen da vi var på langtur til sverige. Dette var da på motorveien med 100 sone i Norge. Han fikk kun 9800 i bot, men han var 1 km/t ifrå å miste lappen. Da var det sivilpoliti som følgte etter oss å målte :evil:

Skrevet

føler med deg:) jeg hadde 121 i 80 sona for 5 uker siden, fikk 5 mnd og 8000 i bot i forbikjøring..

men du venner deg til det, selv om hvertfall jeg går å drømmer om å kjøre bil igjen :lol:

Skrevet

jeg føler egentlig ikke med deg.. er ingen andre enn din skyld. har sjøl vært borti det samme. 145 i 100 sona. fikk 5 mnd. syns ikke synd på meg sjøl en gang. man får en tankevekker og tør ikke kjøre så mye fort etterpå. og jeg skal love deg at når du nå er i en periode uten lappen og kanskje kommer i buret så kommer du til å tenke, SATAN så dum jeg var!

Skrevet
Er usikker på om du må sitte inne eller får betinget fengsel, slipper kansje å sitte inne siden det var 60sone, hadde det vert i 50grense hadde det sikkert blitt å sitte inne. Bot +fengsel er normalt ved høy promille. Uansett er du uten lappen i minimum 6mnd.

up fyren jeg prata med i bilen hadde med seg et skriv med love i 60 sona. og der sto det at om man kjører under 110 i 60 sona får man betinget fengsel og uten lappen 9-16mnd + bot.. over dette var 16-20mnd uten lappen,ubetingen fengsel men lav\ingen bot.

men hva får man ekstra om man kjører uten lappen? skjønt det slik at man for enda en utsettelse på 6mnd for vær gang man blir tatt uten og til slutt kan dem ta fra deg bilen? hvordan er lovene rundt dette egentlig?

får nok bare kjøpe meg en god sykkel,så blir jeg sprek og sund også.

må jo se noe positivt i det.sparer jo også bensin og forsikringspenger og heller spare til en ny bil. 8)

Skrevet
hmm.. visst du ble målt til 114 så har du vel hatt høyere fart? Er det snittfart de har målt på deg?

tror det var etter de hadde trekt fra..(sto 119km\t i avisen,mulig dette var meg) tror laseren målte 120,1 eller noe.

også mulig det var over antall meter de har målt meg..

Skrevet
fikk heldigvis kjøre hjem ja..uff over 1 år uten lappen kommer til å bli tungt.. var vist ikke lov og kjøre moped heller.og må vist ta oppkjøringa på både bil og motorsykkel igjen.

trenger nok bare bil oppkjøring og ny teoriprøve på bil. da klasse a har mindre verdi enn klasse b, dermed bil alle klasser som har mindre verdi enn b bli tatt med da du har oppkjøring på b.. men hadde du også hatt c så måtte du ta c igjen hvis du tok b, men derimot hadde du da tatt c hadde du også fått b og alle under.. litt rotete forklart kanskje?

Og bota tror jeg dessuten overstiger 6000 som antydet her, jeg fikk 8000 og 3mnd for 70 i 40

Skrevet
Du har jo kjørt nesten det dobbelte av hva som er tillatt fart i en 60 sone, WTF???

ikke lenge siden denne strekningen var 80 sone.. men staten skal jo he pengene sine istedenfor å gjøre noe med veien..

nå skal dem sette ned fartgrense enda mer.. så til slutt blir vel motorveien mellom stavanger og oslo 40 sone..

kansje staten begynner og tenke litt og gjøre noe med veiene..

Skrevet

mEhe:

det er ikke snakk om at de skal redusere fartsgrensen ytterligere på den aktuelle strekningen. Leser du artikkelen, skjønner du etterhvert at det dreier seg om at mange kjører hurtigere enn 70 km/t (hvilket naturligvis er høyere enn fartsgrensen). Politiet vil ikke redusere fartsgrensen, men bare kontrollere mer slik at folk får mer respekt for fartsgrensen der. You see?

Så er det jo også et faktum at det er en ulykkesbelastet strekning. Da er det jo mer naturlig å begrense farten heller enn å øke den. Ihvertfall inntil veistandard er hevet. Lavere fart gir mindre konsekvenser ved kræsj, og større mulighet for å unngå kræsj.

Skrevet

Vi kan være uenige i fartsgrensene rundt om i det ganske land men vi må likevel respektere dem. Bryter man fartsgrensen såpass som du har gjort i dette tilfellet syns jeg uansett ikke synd på deg. Om det hadde vært 80 sone så er overtredelsen din fremdeles stor dersom du har blitt klokket inn på 114 km/t. Selv irriterer jeg meg noe jævlig over folk som ikke kan respektere 50 og 60 soner. 80+ driter jeg i. Da er som regel veien mer oversiktlig og vei standarden bedre. Det er alltid en grunn til at det er 50 sone, være seg skolevei, ulykkesbelastet strekning eller uoversiktlig vei.

En annen ting er at jeg hadde nå aldri diskutert noe sånn som dette om jeg hadde kjørt så fort som du har gjort og lagd en diskusjon ut av det på bimmers.

Du hanker ikke noen sympati fra meg ihvertfall.

Håper du lærer.

Skrevet

Herregud folk, mannen spørr da ikke etter derres sympati eller tilgivelse. Bli voksne,

Makan te pappa gutter og moralens vokter, finner man bare på bimmers.no

Synd med lappen, blir nok en liten tur uten lappen ja :(

Skrevet

om du leser tidligere innlegg så trodde jeg det var 80 sone,samtidig så var det ingen trafikk, veien var bar og det var på kvelden..heller ingen hus i nærheten. hadde dette vært på lyse dagen igjennom et bygge felt med masse trafikk skjønner jeg og er enig med innstillinga de.. men denne strekninga jeg kjørte har en veistander som de vanlige 80sonene rundt om i landet.

jeg er ikke her på bimmers for og få sympati,jeg ville bare vite hvilken straff jeg venter meg. for det går nesten et halvt år før jeg for vite noe i det hele tatt.siden sakene vanligvis går eneromt tregt

Skrevet

Hva er så poenget i denne tråden da?

Hvordan man kan forklare seg vekk i fra at man har kjørt i det dobbelte av tillatt hastighet???

Pappagutt sier du???

En mann på 34 år er nok ikke noen pappagutt.

Om det er natt eller dag så gjelder fartsgrenser likeså. Er det 60 så er det 60. Og det er du som bilfører som er pliktig til å sette deg inn i veitrafikkloven og følge den, deriblant fartsgrensen.

Og ja, jeg fikk med meg at det tidligere har vært 80 sone, det skrev jeg også i mitt innlegg her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...