wirrumsen Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 ikke lange tida fra 80- 114km\t . sikrere og komme raskt forbi og så bremse ned istedenfor å kjøre som en snegle å bruke 2\3 av strekninga. men nå gidder jeg ikke å sitte og forsvare meg.. hadde ordtlig uflaks men gjort er gjort og jeg må bare ta smekken på fingrene. Hvor mange tror du ikke det er som har tenkt dette før deg? "Mye sikrere å kjøre fort forbi". Problemet er at man da kjører forbi på stadig kortere strekninger. Stadig oftere. Jeg har gjort det selv. Aldri vært så kvalm etter en biltur før. Ga flatt jern og visste at bilen glatt kunne komme seg forbi bilen foran på den tilgjengelige strekningen. Problemet var at i neste sving kom en bil i høy hastighet imot. Han måtte bremse hardt, bilen jeg kjørte forbi måtte bremse, og jeg slengte meg inn noen millimeter foran frontfangeren på bilen jeg kjørte forbi. Idioti av meg som kjørte forbi på altfor kort strekning (selv om jeg følte på forhånd jeg hadde full kontroll og plenty sikkerhetsmargin), og idioti av bilisten som kom imot i altfor, altfor høy hastighet. Du kan gjerne si at dette hadde endt fatalt om jeg hadde kjørt 1,6-liters motor i stedet for 2,4-liters turbo som jeg kjørte der, men hadde jeg kjørt 1,6-liters hadde jeg aldri tatt sjansen på å kjøre forbi akkurat der. At fartsgrensen er nedsatt på den strekningen du ble stoppet er ikke for å mobbe bilistene. Det er for å begrense ulykkene der. Ulykker blant annet forårsaket av folk som meg og deg som skal flytte grenser her og der. Samt andre som av forskjellige årsaker mister kontrollen.
stianosthus Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Grunnen til at denne strekningen VAR så ulykkebelastet er ekstrem glatt asfalt ved våt veibane. Fylkesleder Kjell N. Nilsen i Norges Lastebileier Forbund har kommet med følgende utsagn til fvn.no: Han er ellers kritisk til at UP holder kontroller der det er mest praktisk for dem og ikke der det skjer flest ulykker. "At det ikke har skjedd alvorlige ulykker langs Lenefjorden etter at fartsgrensen ble satt ned til 60 kilometer i timen tror jeg har mer å gjøre med at asfalten ble frest ned, slik at det ikke lenger er glatt og sleipt ved våt veibane, sier Kjell N. Nilsen"
mEhE Skrevet April 25, 2008 Forfatter Skrevet April 25, 2008 ikke lange tida fra 80- 114km\t . sikrere og komme raskt forbi og så bremse ned istedenfor å kjøre som en snegle å bruke 2\3 av strekninga. men nå gidder jeg ikke å sitte og forsvare meg.. hadde ordtlig uflaks men gjort er gjort og jeg må bare ta smekken på fingrene. Hvor mange tror du ikke det er som har tenkt dette før deg? "Mye sikrere å kjøre fort forbi". Problemet er at man da kjører forbi på stadig kortere strekninger. Stadig oftere. Jeg har gjort det selv. Aldri vært så kvalm etter en biltur før. Ga flatt jern og visste at bilen glatt kunne komme seg forbi bilen foran på den tilgjengelige strekningen. Problemet var at i neste sving kom en bil i høy hastighet imot. Han måtte bremse hardt, bilen jeg kjørte forbi måtte bremse, og jeg slengte meg inn noen millimeter foran frontfangeren på bilen jeg kjørte forbi. Idioti av meg som kjørte forbi på altfor kort strekning (selv om jeg følte på forhånd jeg hadde full kontroll og plenty sikkerhetsmargin), og idioti av bilisten som kom imot i altfor, altfor høy hastighet. Du kan gjerne si at dette hadde endt fatalt om jeg hadde kjørt 1,6-liters motor i stedet for 2,4-liters turbo som jeg kjørte der, men hadde jeg kjørt 1,6-liters hadde jeg aldri tatt sjansen på å kjøre forbi akkurat der. At fartsgrensen er nedsatt på den strekningen du ble stoppet er ikke for å mobbe bilistene. Det er for å begrense ulykkene der. Ulykker blant annet forårsaket av folk som meg og deg som skal flytte grenser her og der. Samt andre som av forskjellige årsaker mister kontrollen. du har et godt poeng der ja,skjenner meg litt igjen..hadde jeg hatt en sløvere motor hadde jeg kansje ikke kjørt forbi i utgangspunktet.. men kjører vanligvis veldig fint i trafikken har aldri hatt en fartsbot en gang på de 4 årene jeg har hatt lappen.. det var rett og slett ren uflaks og ugjennomtenkt.. men alikevel mener jeg denne strekninga er mer en god nok for en 80sone,har kjørt på MYE værre veier der det er 80 sone..
BreitBau Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Blir en teit diskusjon dette.. Gjort er gjort og jeg har selv kjørt mye fortere.. Dog synes jeg 70 er maks i 60 og jeg kjører aldri forbi.. ar vokst litt på det der med årene.. Uansett.. Syns det bare blir tull, om de som må komme med "du er en tulling som kjører fort" leksjoner legger seg inn her.. mEHE har da ALDRI gitt uttrykk for at han synes det verken var en smart, eller en "kul/tøff" avgjørelse å kjøre for fort.. Hva slags grunngivning han måtte ha for å kjøre så fort forbi er meg også revnende likegyldig.. Ikke syns jeg han er idiot heller.. Det fins værre folk.. Og av og til er jeg "værst" selv også, desverre for meg.. Kan ikke si annet enn at man nok lærer med årene, vokser litt på det å kjøre bil, samt at omtrent samtlige av dere kjenner en som kjører for fort, men fortsatt tørr nesten INGEN av dere å si ifra til den det gjelder face to face.. Og da syns jeg dere kan drite i det her inne også..
wirrumsen Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 du har et godt poeng der ja,skjenner meg litt igjen..hadde jeg hatt en sløvere motor hadde jeg kansje ikke kjørt forbi i utgangspunktet.. men kjører vanligvis veldig fint i trafikken har aldri hatt en fartsbot en gang på de 4 årene jeg har hatt lappen.. det var rett og slett ren uflaks og ugjennomtenkt.. men alikevel mener jeg denne strekninga er mer en god nok for en 80sone,har kjørt på MYE værre veier der det er 80 sone.. Poenget er ikke at selve veien er god nok for 80-sone. For det tviler jeg ikke et eneste sekund på. Men det er dermed ikke automatisk sagt at sjåførene er gode nok til å takle 80 på det aktuelle stedet, noe alle kollisjonene der har bevist.
ReBell Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Uffda, kjip situasjon dette... Idiotisk fart der det er lov til å kjøre maks 60, men det har du el fått hørt flere ganger allerede. Det er jo kjipt hvis man tror fartsgrensa er 80... Jeg har miste lappen i ett år selv, og vet hvordan det er. Men, tida går faktisk fortere enn man tror, og det er ikke verdens undergang Det er mange som har vært gjennom det samme. Det er fort gjort. Plutselig sto de er over en bakketopp og vinket meg til side i en 50sone. fin lag strekke, varm og sol, ingen trafikk.... da er det fort gjort å tråkke litt ekstra på gassen. Du må nok belage deg å i fengsel, men det er utrolig hva en god advokat kan bidra med. Kanskje får du gjort om en del av ubetinget dom til betinget dom i en rettsak. Er mange faktorer som kan være til din fordel, er bare om å få utnyttet de. Du må nok betale for en advokat selv, men det kan definitivt være verdt det. En advokat tar ikke betalt for å se gjennom papirene og vurdere om det er noe du kan vinne på. Håper uansett at du tar lærdom av dette og lykke til som fotgjenger.
wicky124 Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 kan man øvelseskjøre om man mister lappen i 3-5mnd?
Kristov Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 kan man øvelseskjøre om man mister lappen i 3-5mnd? Nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå