Gå til innhold

E28: ugjevn gange, høyt bensinforbruk, lavt turtall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt en teknisk feilfri bil (bortsett fra typiske slitedeler) i 3 år. Nå rett får jeg skal på eu-kontroll vil selvfølgelig bilen ikke gå skikkelig. Begynte kanskje for to veker siden da turtallet ved tomgang plutselig kom opp i 1000-1500 rpm, men regnet da med at det bare var en bagatell. Så har bilen nå stått stille i garasjen i 5 dager og når jeg skulle starte den i går så starter bilen lett som alltid, men når jeg begynner å kjøre går det med rykk og napp. Veldig liten reaksjon på gassen, lavt turtall 400 rpm på tomgang. Motor vibrerer kraftig, går vel ikkje på alle sylinderene kanskje. I tillegg er bensinforbruket veldig høyt mellom 2-3 liter på bensinmåleren. Bilen går forsåvidt greit framover dersom jeg gir full gass i 2 gir, men kan høre at motoren ikkje går reint.

Tennplugger er nettopp byttet. Hvordan bør en feilsøke for å finne problemet? Bilen 1984 model 528. Bilen starter lett første gang, men dersom jeg stopper den og starter den igjen rett etterpå så må jeg kinne en del og gi litt gass.

Skrevet

Jeg har ikke veldig peiling, men har da noe du kan starte med.

Hvis du begynner med å se om du har gnist på alle seks pluggene.

Hvis ikke tar du av fordelerlokket og ser om det og rotor er noenlunde helt.

-Hører du om den går på alle seks?

-Ryker det?

Skrevet

Rotor og fordeler lokk er helt ja, men mulig jeg bytter dett uansett siden det er 20000 km siden jeg byttet sist. Ingen uvanlig røyk heller.

Dersom jeg tar av bensinslangen som går inn på dysene og putter denne i en flaske og slår på tenningen slik at bensinpumpen starter, skal det da komme kontinuerlig med bensin eller bare 0,2 dl?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...