Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om det er noen her som har tips og kanskje erfaringer med å godkjenne e30 325 med turbo. om man skrur turbotrykket helt ned til rund 200 hk. Er det noe stress å få den godkjent da? Hva slags papirer trenger jeg?

på forhånd takk ;)

Skrevet

Du får høre med BT rundt der du bor om noen vil godkjenne om du skaffer deg TÜV papirer, det må vel nesten være det eneste håpet du har. Da må du i såfall reise til Tyskland med bilen for å få de, og det vil koste deg ganske mange lapper å få ut papirene.

Skrevet

hmm.. okei. Skal visst ikke være lett :(

Men det med at man kan ta med bilen til et bmw verksted og at dem skriver et dokument på at bremsene er dimensjonert for effekten. Har hørt noe om det, men vet ikke hva som er fakta. men er vel kanskje best å ringe BT og høre hva dem trenger

Skrevet

har en 320 87', tenkte litt på tanken, og montere forstillig og bakstillig og drivlinje ifra 325, og montere turbo på 320 motor'n, kjøre på ca 170hk. det burde vel være mulig og godkjenne?

Skrevet

Okei, det meste burde vært mulig, men desverre bor vi i et sveiseblindt miljøforkjempende kommunistisk anti-bil-land som elsker å gjøre det mest mulig vanskelig for folk som liker bil med motorvolum over 1.1 liter, og vertfall for dem som ønsker å oppgradere motoren i poloen sin littegranne.

336mik har helt rett i at TÜv papirer visstnok bare er til anbefaling. Dette var beskjeden jeg fikk fra et ellers positivt BT når jeg forhørte meg om ombygging. (Ren 318-320 ombygging) Jeg forsto det egentlig litt som om "det kanskje kunne gå, men jeg det kunne også godt være at det var 20k rett i dass. De sa ellers at de gjerne ville godkjenne et slikt bygg, men jeg var nødt å ha en godkjenning fra BMW-verksted på at bygget var ordentlig, og at bilen var identisk med en 320. Imidlertid levnet de meg liten sjanse, og nevnte forøvrig at det var synd, fordi BMW Norge sentralt har besluttet å ikke godkjenne ombygginger lengre, da de tjener mer på å selge nye biler...Jeg prøvde meg hos bavaria, men det var lite hjelp å få, da de altså ikke hadde lov å hjelpe med dette lengre :roll: De ga meg forøvrig navnet på en dude fra jæren som hadde drevet med og fått godkjent en del ombygginger på ett eller annet vis, men der ga jeg opp. Jeg orka ikke mer, og overhalte 4sylinderen i stedet.

Håper dette kunne være til "hjelp". Er nok desverre slik det er, men dette var altså snakk om ren modell-ombygging. En ombygging med snurre kan jeg ikke se for meg at skal være noe som helst lettere, men hva enn du gjør - om du vil ha det godkjent - få en saklig samtale og godkjenning om start for ombygging fra BT før du/dere begynner å bygge!!

Gudd løkk!

Og PS! Husk HK-avgifter om bilen har vært i Norge i mindre enn 10 år... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...