kolly Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 hei! kikker etter en sperre diff til min bmw320 e36 coupe. jeg fant en diff som har stått på en 320ia med sperre på, kan jeg bruke denne på min bil? Jeg har som nevnt manuell kasse, og er usikker på om utvekkslingen blir rett. Jeg vil ikke kjøre 0 til 100 på 25 sekund heller... Takker for alle inspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 Er sikkert samme utvekslinga, diffen pleier å være lik på man og aut, og på en aut har den fått mindre "juling" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 Utvekslinga kan du finne ut her http://www.realoem.com/bmw/select.do Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kolly Skrevet April 21, 2008 Forfatter Share Skrevet April 21, 2008 Takker gutter, min 320i har 3,45 i ratio, og det samme hadde automatdiffen. Bare at der stod det s3,45 er det noen forskjell? Edit1 Jeg fant denne: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05 Men det står ikke noe om ratio der?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 S betyr det er en sperrdif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kolly Skrevet April 21, 2008 Forfatter Share Skrevet April 21, 2008 Jeg sjekket opp bilen med autimatgir og fikk opp dette: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05 Ser ut som det er samme utveksling på bmw 320ia og bmw 320i. Står noe om Japanske biler har annen utveksling, men er ikke sikker. Det står også: RMFD FINAL DRIVE, DIFFERENTIAL 25% I=41:11=4,10 Er dette den med sperre? isåfall, er det stor forskjell fra 3,45 til 4,10 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet April 21, 2008 Share Skrevet April 21, 2008 Det er i grunn bare å ta fram kalkulatoren, så finner du ut om det er stor forskjell på 3,45 og 4,11. Motoren går 3,45 runder rundt, da har hjulet gått en runde. Motoren går med ca 100omdr. i sekundet på maks(nesten) turtall. Hjulet har en rullediameter på diameter ganger pi. Svaret blir i meter pr sekunde. Gange med 3.6 så får du kilometer i timen. Hvis du vil snu litt på det så regner du ut hvilket turtall du vil få ved for eksempel 100km/t, på de to forskjellige utvekslingene. Men hvis duvil gjøre et raskt overslag så ser du at det er nesten 20% forskjell i utvekslingene på disse. Det vil si at hvis bilen din går i 200km/t med utveksling på 3,45 så vil den gå i 160km/t ved utveksling på 4,10 Dette vil si at hvis man velger 4,10 i stedenfor 3,45 vil bilen: -Akse raskere -Får høyere turtall ved en gitt hastighet -Får lavere topphastighet. Mvh Inge B. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kolly Skrevet April 21, 2008 Forfatter Share Skrevet April 21, 2008 Takker, tror ikke dette er problematisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå