joddjodd Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Sliter med et lite problem med motoren, dette problemet oppstår bare når tempen er på slutten av blåfeltet(Skjer ikke alltid). Problemet er at det virker som motoren slår på motorbrems og du merker at det er noe som "holder" igjen. Holder jeg gassen inne og får turtal over 3000-3500 så slipper "motorbremsen" og bilen går helt fint igjen. Så er det samme problem igjen når jeg girer opp. Dette problemet varer helt til bilen begynner å bli litt varmere. Da funger alt som det skal.. Noen som har hatt et lignede problem eller vet hva feilen skyldes?
jensemann23 Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 overslag i en coil? Pluggledninger kanskje. Eller tett bensinfilter? Kan være mye..
Bushnell Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 samme problemet hos meg også, er ofte hvis den har stått en liten stund så den er rett over blåfeltet eller så skjer det når jeg kommer på den tempen igjen etter den er kald, men det er ikke alltid dette skjer, og når det skjer er det ofte når jeg er på lavt turtall eller har slippi gassen å skal gi på igjen.. har egentlig blitt mer å mer i det siste. har prøvd å bytte plugger uten att det hjalp
joddjodd Skrevet April 23, 2008 Forfatter Skrevet April 23, 2008 Skjer det samme ja, når bilen har vært i ro en stund. Andre som vet hva feilen kan være?
just_me Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 At disse bilene er slappe på så lavt turtall er ikke noe nytt vel ? Da har vel jeg og denne feilen, men aner ikke hva det er.
Bushnell Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 det er ikke att bilene er late, det butter rett å slett, det ruller ikke som om det går i fri, det går tyngre, akkurat som om du bremser litt.. det er ikke normalt, har jo heller aldri vært sånn før
just_me Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Snakker dere om når bilen er i fri? Jeg har ikke lagt veldig merke til det, jeg gir aldri mye gass så lenge ikke motoren er skikkelig god og varm. Ligger å putrer under 3000 jeg da:) Men må sjekke ut på vei hjem fra jobb etterpå! Btw, 320 er late biler, funker til forbikjøringer, men late er de!
Bushnell Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Nei snakker ikke om att de er i fri, men skulle bare sammenligne, for er ikke att bilene er late, de slutter ikke bare å drar, de rett å slett bremser opp litt.. og det er som regel på slutten av blåfeltet det skjer, er ikke farlig å dra bilen over 3000 rpm da akkurat
joddjodd Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Skrevet Juni 17, 2008 Forsatt ingen som vet hva feilen skyldes? Er relativt plagsomt og hadde vært fordel å bli kvitt dette før jeg evt. selger bilen.
Sir Hofstad Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 Ligger en link til feilsøkingsmanual her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå