Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjelder en 2002, 320i.

ved et bestemt punkt på gass pedalen (både akselerasjon, retardasjon og ved bruk av cruise controll) får jeg en ganske lav men utrolig irriterende pipelyd, på en måte som elektrisk støy i en høytaler.

er på ca 2600-2700 O/min

siden jeg også får den ved bruk av cruise controll tenkte jeg at det kansje kan være et slags pot-meter av en eller annen type som produserer støyen?

men det er jo så å si UMULIG å finne ut hva det kan være i fart, og når bilen står, da er jo der selfølgelig ingen lyd.

vansklig å feilsøke da...?

noen som har opplevd det samme og kansje har funnet ut av hva det var / kan være??

tips/råd tas i mot med stor takk

Mvh

Roy Inge

Skrevet

Sjekk om du har irr eller rust på en av jordingspunktene. Hvis du har stereoanlegg, sjekk at ikke strømkabler og signalkabler ligger i direkte kontakt med hverandre en eller annen plass. Gjør de det, finn noe å legge mellom dem slik at de separeres (et stykke tøy, isolasjon etc)

Skrevet

¨Sjekk om det er noe med jordinga di. eller vis du har stort annlegg at du har rigtig jordig. plus og minus må være like tjukke elles få du en plagsom pipe lyd.

Skrevet

bilen er 100% slik som den kom fra frabrikken, har ikke tuklet noe med stereo annlegg og slikt...

tror jeg har formulert meg litt dårlig, det er ikke støy fra høytalere i annlegget som kommer, men lyden ligner på slik støy...

gikk over de ledningene som er inne i "boksen" på gass pedalen, alle er hele og fine, ingen tegn på korrosjon på jordingspunktet

• 1 month later...
Skrevet

årsak: var faktisk en vaacum slange med hull som forrårsaket denne "støyen"!!, tok med bilen på brages (bmw ålesund) i forge uke og tok diagnose osv, og da fant de en vaacum slange med hull, denne ble skiftet og lyden ble borte;)

Skrevet
Var det en meget høyfrekvent pipelyd?

Har nemlig denne lyden jeg og ved et visst gasspådrag....

høres ut som du har noe lignende ja, hører du den lyden bedre med åpent vindu? det gjorde jeg. var ikke så høy lyd inne i bilen, men den var utrolig irriterende, kom bare på et bestemt punkt, akkuratt der jeg låg for å ha fint turtall i 60 og 80 liksom...

ta en lomme lykt å gå over alle innsugs belgene og vacuum slangene som du ser/ kommer til, kansje du finner det selv? jeg måtte på verksted, med det var i hovedsak fordi jeg trodde det var elektrisk, kunne ikke i mine villeste fantasier tro at et hull i en slange produserte slik "støy"...

Skrevet

Jeg har fått høre at det er en lyd som oppstår i gasspjeldet jeg når jeg undersøkte det sist.. men skal gå over slangene og sjekke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...