Gå til innhold

Ønsker tips til lakkering av glassfiber skjermer og skjørt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i gang snart med lakkering av diverse glassfiber til bilen, Er det noen som har erfaring med dette? Tar gjerne imot tips til fremgangsmåte, pussing, grunning osv :)

3d7sifl621yth0u1wpm7.jpg

9dopi116eifz9azzascw.jpg

Skrevet

På mitt panser gikk det an i sollys å se fiberduken under lakken , ser ikke noe ellers.

Men teorien var det at det bør lakkeres slik at det får lufttørke over natten , varmes det i lakkboksen så var det lettere for å få synlig fibermasker gjennom lakken.

Det er jevn og fint på overflaten , men i sollys så ser jeg altså på min duken igjennom lakken.

Skal du lakke sjøl eller skal noen lakke for deg?

Skrevet

Å lakkere såpass store plater med lakkboks er vell ikke så gunstig!? Burde vell bruke sprøyte. Med mindre du mente boksen til sprøyta da!?

uansett, det finnes grunding som er spesiellt beregnet for bla glassfiber. Grund godt, puss gjerne det siste laget med grunding forsiktig med vått smergelpapir, legg på Ca 3 lag lakk og godt med klarlakk, så blir dette knall!

Skrevet

Og pass på at ikke fibertrådene reiser seg opp etter at de har blitt fuktet. dette merker du i såfall allerede etter første laget med grunding. La det i såfall stivne helt og puss det så ned med fint pussepapir\smergel.

Og du, det går nok helt greit å lakkere med spryboks også, altså. Så det skal du bare gjøre om du hadde tenkt å gjøre dette selv.

Skrevet

Takk til dere Tinnsoldaten og Johnsen, hadde tenkt å lakke selv ja 8)

det er jo ikke store flatene, det jeg spør om er pussing, gruning og videre bearbeidelse?

Skal jeg bruke samme materialer som til vanlig metall? eller er det en annen fremgangsmåte på glassfiber?

Glassfiberdelene er jo ikke akkurat ferdige til lakk :shock: det er noen ujevnheter som må pusses ned og deretter behandles :o

Det værste var å borre alle hullene til skruer og div. fant jo fort ut att full fres på borremaskinen var det rette, prøvde først med lite fart på drilllen med da ville den bare spise glassfiber :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...