Gå til innhold

lukket eller bassreflex kasse i e46 coupe (sedan?)

Anbefalte innlegg

vilken kasse egner seg best i en e46 coupe . nå hvet ikke jeg ossen sedan er forkjell til coupe,sku tro dem var like tette i bagasjeromet..

men med tanke på at man tar ut original høytalere i hatthyll og bruker disse som en port for lyd ...

tenker en bass kasse i dag er vel på ca 1000w + -

har leta her i formumet men fant ikke no som forteller om erfaringer med lukket\ open kasse i e46

så lenge den er så jæ... tett intil coupen så bør man kjøpe no som funker med engagn og ikke prøve seg fram med open\ lukket kasse .. det blir bare dyrt..

noen som har e46 med anlegg i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 egner seg ikke for basskasse i bagasjerommet i det hele tatt for å si det slik. :P Men skal du bygge, og du skal lage kasse selv, ville jeg satset på en portet kasse. Spiller noen db høyere enn lukket med samme oppsett. Ellers når det kommer til kassevalg er det ikke bilen som har så mye å si, men hva du forventer av lyd, hvordan lyd du er intressert i og hva slags musikk du hører på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2*2500watt pioneer bak i min sedan. først hadde jeg lukket kasse men synes ikke lyden var så fin så satt jeg i 2 refleks rør og lyden(bassen) ble mye bedre. så jeg ville anbefalt åpen kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bassrefleks i min coupe. En enkel kasse med 12" JBL element. Og det spiller etter min mening helt greit. Kan høre og kjenne trøkket når man skrur opp. Har forresten nedfellbare bakseterygger. Kan fint få inn mye mer lydtrykk ved å skru opp på forsterkeren som driver 12"ern. Men da overdøver det resten av lydbildet.

Orginale hattehøytalere står fortsatt i. Har også orginal business cd spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...