Gå til innhold

Pulverlakkere calipere, Z3...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan.

Blir sikkert slaktet for denne, men har ett lite spørsmål. Hvem i Norge, helst i Stavanger distriktet kan pulverlakkere mine små & søte bremse kalipere? Har en 1,8 Z3. Hvor mye arbeid er det egentlig å demontere kaliperene?

BAF

Skrevet

Mal de mens de sitter på bilen (Kjøp en varmebestandig lakk) , siden du spør om det er mye jobb og ta de av så antar jeg at du ikke vet hvilken jobb det er og få de på igjen med HELT nødvendig lufting av bremsesystem deretter. Vet du ikke hvordan dette gjøres skikkelig må bilen inn på verksted, etter påmonetring igjen. Det vil si til verksted på bilhenger, da bilen ikke vil ha bremser før skikkelig utlufting.

Skrevet

Ja, jeg klikket meg litt rundt på nettet og fant ut at det var det de fleste har gjort... Liker ikke å skru så veeeldig mye, så da blir det nok skrubbing, avfetting og lakkering da.

:-)

BAF

Skrevet

Jeg har i alle år brukt bengallakk på mine kaloppere, å den holder utrolig bra (ja bilen blir brukt på bane også). Men hvis du vil ha dem pulverlakkert, så må du demontere dem, å ta ut stempler og pakninger. Hvis dette er aktuelt, så kan du kontakte Racefix Motorsport i stavanger, han har mulighet for å pulverlakkere små deler. www.racefix.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...