BreitBau Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 Heisann.. Nå trenger jeg litt hjelp.. Først litt specs: 1991 modell E36 325i sedan.. Driver å monterer alarm.. Har fått mesteparten til å fungere utenom 2 ting.. 1.Door Trigger. En ledning skal på Door trigger +, en skal på door trigger -... Om jeg kobler ledningene fra alarmen på door trigger på førerdøra, så reagerer den bare på førerdøra.. Jeg finner ett rele som klikker når jeg åpner døra.. Sannsynligvis er bare dette ett rele som styrer interiørbelysning. Hvor finner jeg sammenslutningspunktet for alle 4 dørene? Noen som vet dette? Slik at jeg får koblet meg på de ledningene som hører til "Dør følerne".. 2. Sentrallås.. Hvor sitter det releet? Har ikke den fjerneste aning om hvordan jeg skal få koblet dette.. Har koblingsskjema over "Positive trigger", "Negatvie trigger", "positive-negative trigger", og petrolic trigger..Hvilken type skal jeg bruke?? Håper deer kan hjelpe meg på dette.. Elektronikk er ikke min sterke side.. Mvh Kevin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 Send meg info på skjema på alarm du har. Door trigger kobles enklest gjennom spenning opp til innerbelysning Think about it og greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcboska Skrevet April 24, 2008 Share Skrevet April 24, 2008 Holder på med samme greia selv... har koblingsskjema men vet ikke helt hvor jeg skal finne noen punkt. er en universal alarm jeg holder på med. Teddysen : er det en alarm med merket "SPY" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet April 24, 2008 Forfatter Share Skrevet April 24, 2008 Er en sånn crappy kinesisk alarm som jeg kobler opp.. Blir dobbel alarm da.. Er allerede sikret med defa alarmen, men så vil jeg ha en alarm som også ringer meg på telefonen når alarmen går.. Ingen reagerer vel på alarmsirener i dag.. Merket er sånn kjingkjong.. Carsky 118S.. GSM Alarm.. Kolingsskjema er forsåvidt ikke nødvendig.. Er så enkelt som at Rød/Svart ledning skal til "Door Trigger (+), og Blå ledning skal til "Door Trigger(-)" Fungerer veldig fint om man kobler de rett på door trigger på feks førerdør. Men da fungerer den også bare på førerdør.. Har funnet ett relè som klikker når Følereren brukes.. Der går det 2 stk røde ledninger inn som kun gir strøm når døren er åpen.. Så går det en jording inn der.. Også går det en Lilla ledning inn der, som når den får strøm(mener å huske at det er når den lilla ledningen får strøm), så slår vindusbryterne seg på... Også går selvfølgelig 12v+ inn der.. Men ingen av disse gir riktig kombinasjon for dørene.. Alarmen går når Rød/Svart og Blå ledning får kontakt med hverandre.. Om jeg jorder Blå ledning og har rød ledning fri, får jeg at døra er åpen .. Om jeg jorder den røde og har den blå fri skjer det ingen ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet April 24, 2008 Forfatter Share Skrevet April 24, 2008 Virker som at når disse to ledningene kobles sammen, så føler den at døren er åpen.. Og det er forsåvidt riktig, men det fungerer kun riktig om riktig ledning er på riktig ledning også på door trigger.. For meg kan det virke som at Rød/svart ledning må føle at det er strøm som "går" i ledningen, akkurat som ett ampermeter eller noe.. Og at den Blå ledningen merker når det er jording.. Eller når det ikke er det.. Eller at den merker når det går strøm.. Først og fremst er måten dørføleren fungerer på jeg ikke vet.. Er det en jordingsledning kanskje? som får jording når føleren er i ute posisjon? Eller er det en strømledning, slik at bryteren gir strøm videre når døren er åpen? Vil tro det er jording siden ledningene er brune, men i såfal, hvordan får jeg dette til å virke på alle dørene? Denne jordingsledningen må jo gå inn i en forgrener og komme ut som en jordingsledning, noe man skulle tro gikk til det relèet som klikker når dørføleren aktiveres... men hvor i såfall skal door trigger (+)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcboska Skrevet April 24, 2008 Share Skrevet April 24, 2008 slik som hofstad sa, prøv å koble trigger + på kupèlys du. har du skjema du kan scanne inn og legge ut her? høres mistenkelig ut som vi holder på med samme alarmen, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet April 24, 2008 Forfatter Share Skrevet April 24, 2008 slik som hofstad sa, prøv å koble trigger + på kupèlys du.har du skjema du kan scanne inn og legge ut her? høres mistenkelig ut som vi holder på med samme alarmen, hehe Er det ikke samme opplegget med alle disse chingchong alarmene? Skal se om jeg får scanna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcboska Skrevet April 24, 2008 Share Skrevet April 24, 2008 jo tror de er ganske så like. jeg kjøpte en på ebay, og en kompis kjøpte her i området. viste seg at det kun var kontrollene som var ulike, hehe:D si ifra om du finner ut mer, så kan vi hjelpe hverandre litt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå